Ducco Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Hei,jeg har en xp1800+ på et NF7-S V2.0 kort,hvor høyt mener dere at jeg kan klare å klokke denne??Jeg har denne vifta på http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet780.htm ,ramen er en standard apacer 512 333mhz brikke med kjøling Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Ikke mye .... Økt vcore på cpu for å overklokke den trenger gjerne noe annet enn silent kjølere da den bør holdes på lave 40c tallet for å være stabil. Er vel bare å sette igang å prøve det.. Sett økt vcore først . F.eks 1.85v , og save bios. Gjør en endring av gangen i bios og save . Deretter kanskje litt økt volt på minnet ( + 0.1~0.2v) Boot til windows med nye volt settinger først . Sjekk temperaturen med motherboad monitor eller hw-monitor. Så setter du fsb cpu / ram ratio til en 1:1 verdi ( 3:3 eller 6:6) Øk deretter fsb med 5mhz av gangen , og boot til windows , sjekk for stabilitet og temperatur. Følg med på temperaturen med motherboad monitor eller hw-monitor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå