S][eridan Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 Beklager at det står på engelsk.. men jeg orket ikke skrive en gang til. Hi I have this huge problem! Help me: Info: Primary Ide channel: 2x IBM UDMA 5 DRIVES running on udma 5 Secondary Ide Channel: 1x Plextor 241040TA, 1x 16 Pioneer DVD drive Problem: Whatever i do, i cant enable UDMA 2 on any of the cdrom drives. What i've done so far: Reinstalled via 4in1's, installed 3.14 VIA ide drivers... reinstalled windows XP.. installed win2k pro and advanced server. Switched the drives master/slave... reinstalled the secondary ide channel... put one of the drives over to primary ide channel. Well.. it does'nt work!!!!!! my god!! .. i think i've tryed everything in the book.. and still.. it does'nt work!!! Help! Lenke til kommentar
NyZeta Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Heisann... Først av alt har jeg ikke troen på disse VIA4in1 driverene. Fjern dem. Jeg hadde samma problemet på en Hitachi DVDrom + Aopen brenner. Da byttet/oppgraderte jeg firmwaren på DVDromen og vips var alt i orden... Husk at firmware oppgradering er MEGET!!!! risikabelt Lenke til kommentar
mekanik Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Må si meg enig med NyZeta her...har hatt uendelige problemer med de VIA 4in1 driver'ne. Bli kvitt fankenskapet, sier jeg! Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 VIA4in1 er roten til mye ondt. Smell inn XP, windows update og sett en ATA33 kabel på de. Har fått noe liknende til å funka sånn i alle fall Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 VIA4in1 er roten til mye ondt. Smell inn XP, windows update og sett en ATA33 kabel på de. Har fått noe liknende til å funka sånn i alle fall Lenke til kommentar
S][eridan Skrevet 17. november 2001 Forfatter Del Skrevet 17. november 2001 dere hadde alle feil gutta.. via4in1 var ikke feilen. Det var en bios feil med msi kortet. Det ble fiksa med bios update. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå