Gå til innhold

2004 Presidential Election


Hvilken kandidat ville du stemt på om du hadde muligheten?  

282 stemmer

  1. 1. Hvilken kandidat ville du stemt på om du hadde muligheten?

    • John Kerry (Democrat)
      141
    • George Bush (Republican)
      39
    • David Cobb (Green)
      9
    • Michael Badnarik (Libertarian)
      4
    • Michael Peroutka (Constitution Party)
      1
    • Ralph Nader (Independent)
      40
    • Annen
      5
    • Ville frastått fra å stemme
      28
    • Vet ikke
      15


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-23990
Hvor stor interesse hadde USA, eller noe annet vestlig land, av å velte Taliban-regimet før 11. september?

USA hadde faktisk allerede planlagt a gjore dette for 9/11... ;)

Om jeg ikke husker feil, hadde de planer om a gjore det i Oktober...

 

Er du ute av stand til å lese? Poenget mitt er at USA påvirker meg i stor grad, og presidenten påvirker USA.
Er du i stand til a lese? Jeg spurte deg om a si hvordan du pavirkes, og du kan ikke gjore det, ser det ut som. Pa hvilken mate pavirker USA deg i "stor grad"???

 

USA endrer seg utrolig fra en president til den neste, skillet mellom USA under Clinton og Bush jr. er stort.
Hm. Rart. Jeg har bodd der under hver av de, og den eneste vesentlige forskjellen jeg kommer pa er flyplassrutiner... og kanskje generelle sikkerhetsrutiner innen en del bransjer. Lyst a utlede om denne store forskjellen?

 

Nåværende president har brukt så mye penger i statsbudsjettet at utenlandsgjelden er enorm og økonomien er iferd med å ta fyr
Utenlandsgjelden er jo ikke noe vesentlig mer enn den var for Bush...

Statsbudsjettet er dog et problem, men slikt skjer nar man er i krig. Som historien viser, klarer USA alltid a fa statsbudsjettet balansert igjen, og den gjelden som de har er faktisk noe som de alltid kommer til a ville ha. Hvorfor? Fordi da skylder USA penger til bankene.... Get it?

 

- Bush vinner igjen: gjelden øker, outsourcing likeså, økonomisk ustabilitet a la Reaganomics, ender i problemer.

- Kerry vinner: begynner å betale gjelden (slik Clinton tilslutt oppnådde balanse etter mange år med Reagan og Bush sr.), innstraminingene begynner, Kerry får skylden og Bush returnerer i påfølgende periode.

Outsourcing har ingen forbindelse med Bush, selv om Kerry gjerne vil fremstille det slik. Spors om Kerry egentlig ville gjort noe om det, og om han hadde det, om det hadde lonnet seg... Det er tross alt ikke snakk om veldig mange jobber i det hele tatt, og hvis de ikke ble outsourcet, hadde disse selskapene hatt en mindre fortjeneste, og dermed hadde de mattet kutte ned, dvs. si opp folk.

Kerry sier han vil snu budsjettet, men har ikke forklart hvordan pa en saklig mate (a sette opp skattene igjen pa de rike vil ikke betale for alt Kerry onsker seg...).

 

Jeg ser det mer slik at hvis Kerry vinner, tar han mye penger vekk fra militaeret og slik for a bruke det pa andre ting, ikke akkurat en god ide akkurat na. Med Bush, sa forblir nok underskuddet i budsjettet, men okonomisk ustabilitet? That's Kerry-talk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
USA hadde faktisk allerede planlagt a gjore dette for 9/11...  ;)

Om jeg ikke husker feil, hadde de planer om a gjore det i Oktober...

USA hadde sikkert planer om å delta i 2. VK før Pearl Harbour også.

Planer og planer..

 

Men uansett så måtte de ha gjort det selv om Pearl Harbor ikke hadde blitt angrepet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

leste for litt siden at de som ble fratatt stemmeretten da bush ble valgt ville valgt adolf hitler framfor bush...

Det sier litt!

Bush er Sørstatenes version av Hitler, bare at han bruker dumheten sin som unnskyldning...

Hvis amerika hadde fulgt de fn og natos traktater ville de fleste av folka i regjeringa vært låst bort på værre steder enn milosovic...

jeg hadde stemt for å henrette bush!

 

DoctorMacabre

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
leste for litt siden at de som ble fratatt stemmeretten da bush ble valgt ville valgt adolf hitler framfor bush...

Det sier litt!

Bush er Sørstatenes version av Hitler, bare at han bruker dumheten sin som unnskyldning...

Hvis amerika hadde fulgt de fn og natos traktater ville de fleste av folka i regjeringa vært låst bort på værre steder enn milosovic...

jeg hadde stemt for å henrette bush!

 

DoctorMacabre

Mest aktiv i: Hjelp, jeg er idiot!
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
leste for litt siden at de som ble fratatt stemmeretten da bush ble valgt ville valgt adolf hitler framfor bush...

Det sier litt!

Bush er Sørstatenes version av Hitler, bare at han bruker dumheten sin som unnskyldning...

Hvis amerika hadde fulgt de fn og natos traktater ville de fleste av folka i regjeringa vært låst bort på værre steder enn milosovic...

jeg hadde stemt for å henrette bush!

 

DoctorMacabre

Leste du det du... Heh. Lurer sterkt da pa hva du driver a leser i...

Bush er Hitler... uten a ha gjort noe lignende Hitler. Right. Men som alexf har poengtert, bor du dra tilbake til den delen av forumet du tilhorer...

 

Noen som vet om det blir mulig å se hele debatten et sted? CNN, BBC, internett et sted?

Kanskje pa C-SPAN... Du kan se det via RealPlayer eller WMP pa nettsiden deres, www.c-span.org muligens...

 

Hvis jeg hadde hatet USA så hadde jeg stemt på George W. Bush.
When it rains, it pours.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
så fahrenheit 9/11 i dag og er bare enda mer overbevist over at Bush aldri skulle blitt president i USA.

:roll:

 

OK, du skal fa lov a si akkurat hvorfor du er mer overbevist om dette ifra a ha sett filmen. Sa skal eg rive ned korthuset ditt, ogsa kommer du enten til a grine, eller late som korthuset ditt fremdeles star der.

Lenke til kommentar

Nå er det TO filmer jeg gleder meg til: Fahrenhype 9/11 og Michael Moore Hates America!

 

Debatten er 9pm ET, dvs (med 6 timer forskjell) at debatten begynner kl 3 inatt. TV-guiden forteller meg at CNN og BBC viser "nattsending", jeg vet ikke om den vil være på, men jeg skal ta opp CNN inatt in case.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...