Gå til innhold

Resultat i 3Dmark03, lav score med 6800ultra


Anbefalte innlegg

#emnetittel endret slik at den beskriver tråden bedre.#

 

God morgen allesammen !

 

Har brukt helgen til å bygge ny pc !

Fikk satt den sammen for noen timer siden og har installert drivere for harde livet.

 

Kjørte nettopp 3Dmark03 og fikk til min store forskrekkelse kun 9582 i score :cry::cry: ! Ikke nok med det, men under "sound test" (helt på slutten), fikk jeg masse rare farger over hele skjermen, som fortsatt var der når jeg gikk ut av 3dmark03 (måtte reboote windows, så var alt normalt igjen) :ermm: .

 

System specs ;

AMD Athlon 64 FX-53 2.4 GHz, S939 (ikke klokket opp ennå)

MSI K8N NEO2 Platinum S939 (bios er ikke flashet, usikker hvilken bios versjon jeg kjører)

POV GeFORCE 6800 ULTRA 256MB

Corsair TWINX1024-3200XLPRO DDR 1024MB (2*512mb, kjører dual mode)

NEC DVD-brenner ND-3500 16x

Western Digital Raptor 36GB S-ATA 10000 RPM (systemdisk)

Western Digital 180GB IDE, 8mb 7200 RPM

Western Digital 120GB IDE, 8mb 7200 RPM

Seagate Barracuda S-ATA 160GB, 7200 RPM

Soundblaster Live! 5.1 Platinum med front brakett

CWT, 550W, ATX12V (sjekk www.microplex.no for specs)

Lian Li Miditower PC60H1SUSB

 

Jeg har idag innstallert følgende ;

Microsoft DirectX 9.0c, Nvidia Forceware versjon 61.77 og nForce drivere til hovedkort (som fulgte med på MSI cd'en, usikker hvilken versjon det er).

Jeg har også installert *.REG fila til POV kortet og satt 2D klokkefrekvensen til samme som 3D klokkefrekvensen står på (425/1100 på 2d og 3d). Jeg kjører de nyeste driverne for lydkortet mitt og har ingen hardware konflikter i device manager.

Skjermkortet er ikke flashet for ny bios. Jeg kjører Windows XP med SP1 (ikke SP2, har hørt så mye skummelt ...). XP innstallasjonen min er 100% oppdatert på alle patches osv. fra microsoft (exept SP2 dah).

Ingen endringer i HK Bios er endret (mulig det er funksjoner der som burde enables eller disables, men ingenting er gjort ennå - alt kjører på default).

 

Jeg får til å kjøre Doom 3 "greit" (tror dog jeg bør klare høyere, klarer 1024*768 med de fleste detaljene på max), samme gjelder FarCry. Merker dog litt "lagging" når det skjer mye i Doom på 1024*768, burde ikke vært det tror jeg.

Opplevde også noen "glitches" på skjermen når jeg kjørte Doom 3 istad (husker ikke hvilken setting det stod på da dessverre).

 

På forhånd takk for alle svar som kan bidra til å få systemet mitt litt mere stabilt og optimalt !

 

Mvh.

Digitize

 

 

Edit ; rettet noen skrivefeil igjen gitt .....

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Gratulerer med ny maskin . Jeg mistenker at "feilen" kan være for lav volt på minnebrikkene . Corsair XL trives best med 2,8V . Sjekk i bios , da mange hovedkort har 2,5-2,6 som standard . :hmm:

Dette var svært interessant. Er det Corsair selv som har påpekt dette eller er det basert på bruker-erfaringer? Jeg har XL selv og ønsker selvsagt å gi minnebrikkene korrekt spenning.

 

Til trådstarter:

Slik jeg har forstått det etter utallige innlegg i forumet basert på problemer med tidlige versjoner av POV 6800 Ultra, så må BIOS på skjermkortet flashes for å rette noen feil. Så blir det stabilt for de fleste etterpå.

 

Du kan lete etter innlegg fra medlem "JimRamse". Han har hjulpet svært mange med dette tidligere og har god peiling.

 

Sveinl.

Lenke til kommentar
Hei

Gratulerer med ny maskin . Jeg mistenker at "feilen" kan være for lav volt på minnebrikkene . Corsair XL trives best med 2,8V . Sjekk i bios , da mange hovedkort har 2,5-2,6 som standard . :hmm:

Dette var svært interessant. Er det Corsair selv som har påpekt dette eller er det basert på bruker-erfaringer? Jeg har XL selv og ønsker selvsagt å gi minnebrikkene korrekt spenning.

 

Til trådstarter:

Slik jeg har forstått det etter utallige innlegg i forumet basert på problemer med tidlige versjoner av POV 6800 Ultra, så må BIOS på skjermkortet flashes for å rette noen feil. Så blir det stabilt for de fleste etterpå.

 

Du kan lete etter innlegg fra medlem "JimRamse". Han har hjulpet svært mange med dette tidligere og har god peiling.

 

Sveinl.

Se her , her anbefales 2,75V .

 

http://www.corsairmicro.com/corsair/produc...x512-3200xl.pdf

Lenke til kommentar

Hei !

 

Takk for alle svar (forstår at topic ble flyttet, np!).

 

Skal jeg sette volten på minnet til 2,75 eller 2.80 (den stod på "auto") ? Jeg kan velge begge alternativer i bios. Satt foreløpig volten til 2,75V. Har ikke merket noe forskjell ennå (kanskje det kommer ? ;) )

 

Vedr. Hovedkort Bios ;

Hvordan finne jeg ut hvilken versjon av biosen jeg har ? (sånn at jeg da evt. kan hente en nyere). Jeg har hørt endel skumle historier her om flashing av MSI hovedkort-bios'er, jeg er virkelig usikker på dette :(:( ....

 

Fant ikke noe "fastwrite" option i hovedkort bios'en. Skal det være der eller ? (da må jeg gå inn en ekstra gang med lupe **EDIT, fastwrite er nå disabled)).

Ser også at "Cool 'n Quiet" er disablet i biosen min, burde jeg slå på den ?

 

Mvh.

 

Digitize (som har spart lenge til ny maskin, men føler seg som en utrolig n00b nå som problemene tårner seg opp!).

 

Takk for all hjelp så langt folkens !

 

 

EDIT; Prøvde å spiller FarCry og Doom3 nettopp, maskinen lagger bare værre en værst. Kom ikke engang inn i FarCry (måtte "end program" for å komme ut), gangen etter kom jeg inn, men maskinen hang seg etter 5 min med spilling (tok "end program" og gikk ut i windows igjen). 2d/3d står fortsatt på 425/1100. Minne står på 2.75V og fastwrite er disabled. Ingen av bios'ene er foreløpig rørt (hverken HK bios eller POV skjermkort bios). Hjelp !!!! :cry:

Endret av Digitize
Lenke til kommentar

:(:(

Status er fortsatt den samme. Prøvde nettopp Battlefield Vietnam, fikk noen "glitches" i starten. Spillet henger seg i noen sekunder og starter opp igjen før jeg blir nødt til å avslutte det hele (samme som også somsagt skjer i FarCry, men der henger hele driten seg i tilegg).

 

Vil nødig mase, men trenger sårt hjelp :ermm:

 

Mvh.

Digitize

Lenke til kommentar
Hei

Gratulerer med ny maskin . Jeg mistenker at "feilen" kan være for lav volt på minnebrikkene . Corsair XL trives best med 2,8V . Sjekk i bios , da mange hovedkort har 2,5-2,6 som standard . :hmm:

Dette var svært interessant. Er det Corsair selv som har påpekt dette eller er det basert på bruker-erfaringer? Jeg har XL selv og ønsker selvsagt å gi minnebrikkene korrekt spenning.

 

Til trådstarter:

Slik jeg har forstått det etter utallige innlegg i forumet basert på problemer med tidlige versjoner av POV 6800 Ultra, så må BIOS på skjermkortet flashes for å rette noen feil. Så blir det stabilt for de fleste etterpå.

 

Du kan lete etter innlegg fra medlem "JimRamse". Han har hjulpet svært mange med dette tidligere og har god peiling.

 

Sveinl.

Se her , her anbefales 2,75V .

 

http://www.corsairmicro.com/corsair/produc...x512-3200xl.pdf

Tusen hjertelig...

 

Dette burde jeg ha sett selv da jeg lastet ned samme dokumentet tidligere. Linken din fungerte ikke men jeg gikk inn på Corsair og navigerte meg fram selv (valgte lagre som, fikk åpnet det fra disken).

 

2,75 Volt sto det. Vel jeg får sjekke i BIOS da.

 

Til trådstarter:

Har du flashet BIOS på skjermkortet? Synes det er rart at du har problemer ennå da POV6800U skal være dønn stabilt etter flashing. Som jeg sa tidligere, JimRamse har peiling og har skrevet guide (tror jeg) for nettopp ditt kort.

 

Sveinl.

Lenke til kommentar
:(:(

Status er fortsatt den samme. Prøvde nettopp Battlefield Vietnam, fikk noen "glitches" i starten. Spillet henger seg i noen sekunder og starter opp igjen før jeg blir nødt til å avslutte det hele (samme som også somsagt skjer i FarCry, men der henger hele driten seg i tilegg).

 

Vil nødig mase, men trenger sårt hjelp :ermm:

 

Mvh.

Digitize

Har du lastet ned 1.1 patchen til BFV ? Det anbefales ihvertfall . Samme gjelder Farcry.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0
Jeg har idag innstallert følgende ;

Microsoft DirectX 9.0c, Nvidia Forceware versjon 61.77 og nForce drivere til hovedkort (som fulgte med på MSI cd'en, usikker hvilken versjon det er).

Det står på den første posten din et sted.

 

Det er anbefalt å installere den nyeste, 4,27 fra www.nvidia.com

Kan nesten vedde på at du får høyere da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...