Gå til innhold

Final Decision! Hvilket av disse systemene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OT: Sjekker du i en ordbok finner du ikke mange med 2 s'er.

Ontopic:

Ville ikke brydd meg så mye om hva som er "fremtidsrettet"

Neste gang du oppgraderer, kommer du sikkert til å kjøpe nytt hk og cpu uansett! Lite vits å bruke mer penger på framtidens kort i dag (s939), når det er gammelt til neste gang du oppgraderer systemet ditt!

Lenke til kommentar

Jepps litt enig med deg der egentlig. Er det alle garvede md seirende fornuft egentlig mener, og meg selv. Men så er det denne fristelsen noen ganger da.

Men da er det SocketA eller S478/800 som egentlig gjelder da, med en liten vekt på å vurdere et billigere S754 system mot alt. 2 på SocketA.

Og når det gjelder S939... Socketen er fremtidsrettet men kortene er gammeldagse ennå.

EDIT

Det er vel egentlig limmeboka som styrer beslutningen her nå da

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tja hvordan skal jeg si det , men skal du satse på et amd system ville jeg kjøpt et 754 , da dette gir mest for pengene i dag( av A64 system) + at pci kommer på amd systemene også, så når dagen kommer for enda en oppgradering passer ikke systemene sammen uansett , et bra tips som jeg vet fungerer godt er et Asus KV8N nForce 3 til 1079.- + en A64 3200 til 1890.- ønsker du å spare mer så velg en A64 3000 som er ca 400 kr billigere, dette hovedkortet takler det meste av ram som feks Corsair , geil og OCZ .

Alternativt kan jo socet A være aktuelt om du har tenkt dette som et midlertidig system .

Personelig har jeg mest lyst på et Intelbasert systen da med pci , men det blir en annen historie .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Socket 754 - innkjøps verdi ca. kr. 7.522,-

System..: AMD64 3000+ nForce3 250GB

Minne....: Corsair TWINX 3200LL 1024MB/2x512MB som jeg har fra før!

Kabinett: ColorCase AIR1000AB Miditower. kr. 595,-

Alternative komponenter

Socket 939 - innkjøps verdi ca. kr. 11.419,-

System..: AMD64 3500+ nForce3 Ultra

Kabinett: ColorCase AIR1000AB Miditower. Kr. 595,-

(Hvis jeg kan bruke LL ram'en jeg har koster systemet 8.870,-)

[...]

Kommentar:

Trenger da hjelp til å finne den beste løsningen. Evt. tweake de opp og ned med nevnte alternativer eller andre forslag man måtte ha. På socket A og 754 har jeg ram'en fra før så der blir noe penger spart. Vet ikke om LL rammen også kunne vært brukt på S939?

Finnes ikke S939 med PCIe ennå? Veldig lite HK generellt? Vente?

Hadde vært veldig tanknemlig for forslag. Gått med mye tid på dette nå hehe! :roll:

Av disse to alternativene så er det førstnevnte som gir deg best pris/ytelse, mens sistnevnte er bedre mhp. oppgradering senere. Du kan bruke "LL"-minnet ditt på sokkel 939-systemet også. Hvis du har råd til et sokkel 939-system, så ville jeg gått for det nå - du kan alltids bytte hovedkort med PCI-Express senere hvis du føler du trenger det. Jeg ser ikke noe stort poeng å vente på dette, ettersom hovedkort er ganske rimelig og enkelt å oppgradere senere. Gratulerer med fornuftige valg forresten, og lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Sitter selv og snubler meg igjennom tilnermet de samme valgene.

Kunne riktignok tenke meg et Intel system selv gjerne LGA 775. Hvorfor... jo henger sammen med PCIe og event. oppgradering av skjermkort. Men så igjenn vil jeg bytte til LGA 775 må jeg da igjenn kjøpe meg nytt skjermkort (har et 9800pro aiw) som blir en ekstra kostnad jeg gjerne kunne ventet litt med. Til toppkortene nå faller i pris.

En løsning er jo å gå for s478 der jeg kan benytte alle/nesten alle komponentene jeg har og oppgradere etter behov/pengebok. Men så var det dette med å kunne ha komponentene en stund da.

Ja jeg vet at dette gikk mye på meg og mitt system, men det henger sammen med Theo343 sin problemstilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...