paalrh Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Jeg tenkte å gå til innskaffelse av driv rammer. Har forelølpig 2 x WD hardisker på 120g hver. de bråker litt menne ikke noe jeg ikke kan leve med. nå vet ikke jeg så særlig mye om drivrammer menne jeg synes jeg ser en outlining av at de kan deles i 4 kategorier. 1. adaptere 2. Støydempende 3. Kjølende 4. En blanding av 2 & 3 De fleste hvis ikke alle drivrammer vil gjøre at din 3 1/2" hardisk får plass i en 5 1/4" brønn. det jeg er ute etter er noe som passer i kategori 3 og kanskje kategori 4 hvis pris forskjellen ikke er for stor. jeg så meg litt rundt og fant en økonomi versjon fra både Image & shapetek og Li an Li. ikke så alt for dyre men er lissom mere en bare en ren adapter. burde jeg istenden kjøpe noe med lyd isolasjon i tillegg ? er dette med harddisk kjøling bare tull?? hjelper de med airflow gjennom PCen??? eller er drivrammer bare føff som man egentlig ikke trenger?? personlige erfaringer taes imor med åpne armer Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) er dette med harddisk kjøling bare tull?? Nei for all del ikke! Kjøl diskene dine! Endret 12. september 2004 av blackbox Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Hmm, har fire av disse selv i en PC jeg har mye greier lagret på, men vet ikke om det er dette du er på utkikk etter http://komplett.no/k/ki.asp?sku=108229&cks=PRL Tar en 5 1/4" plass pr stk. og en valig 3,5" HD monteres i skuffen. Den kjøler harddisken litt med en vifte, blir du lei av den så er det bare å ta den bort. Låsbar og hendig hvis du skal bytte harddisk fort. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Kjøling av HD'er er absolutt IKKE tull.... Hadde mye diskproblemer før jeg kjøpte kjølere fra Microplex.... Kjøpte meg ny maskin for en stund siden med 3x200GB WD disker, og en av dem er allerede defekt, antagelig grunnet dårlig kjøling... Er imidlertid et problem at kjølere til 3,5" HD'er vanligvis tar 5 1/4" plasser... Noe å tenke på når man velger kabinett.... Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Hadde 3 WD120GB disker stående tett i et kabinett de døde som fluer pga varmen de produserte tilsammen, heldigvis garanti på alle. Kjøpte de HD skuffene jeg linket til over og da ble det mye bedre, enda ingen HD'er som har røket til nå. Strikkoppheng er også bra, spesielt på WD HD'er som lager endel støy. Siden harddiskene blir stående åpent kan du sette en 120mm vifte til å blåse på dem for å gi litt kjøling. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) stikkoppheng er bra, sånne gummi knotter som man fester i skruehullene er ikke bra! strikkoppheng er mye bedre da.. (trust me I know) nok kjøling til HDD er viktig...ikke så farlig med HW mener nå jeg, heller det du mister når den går adundas! en 80mm vifte forran er nok som regel Da får du relatvit god lufflyt og trenger ikke så mange RPM på den for å flytte like mye som hvis du hadde hatt en 60mm eller mindre... Endret 12. september 2004 av MrLee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå