andersab Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Jeg har fått meg Photoshop CS. Har eksperimentert endel på "frihånd", og det er vel så morro det, men skulle ønske jeg kunne lære meg photoshop grundig. Vet det finnes en haug av bøker og programvare for å lære photoshop, men er det noen som har noen bra erfaringer? Gjerne på Norsk, men ingen must. Alt av interesse, bare det kan lære meg å bruke photoshop!! Lenke til kommentar
demiurgen Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 jeg elsker friendsofED (www.friendsofed.com) bokene! har bare provd de paa flash og de er geniale spor du meg! jeg larte meg photoshop basics fra adobe classroom in a book. de er helt greie men resten har jeg lart fra nettet...(www.tutorialcollection.com) jeg har en paa photoshop som heter down and dirty tricks, den er veldig bra men du finner de samme "tricksa" paa nettet.... ellers saa er ogsaa photoshop killer tips ganske bra! syntes naa jeg!!! styr unna visual quickstart bokene!!!! de er ubrukelige!!!! Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Jeg leser nå, for andre gang, Photoshop CS Bible (IDG Books, kjøpte Photoshop 7.0 Bible for et par år siden). Er kjempefornøyd, men jeg tror også jeg er litt sær for det er en mastodont av en bok og jeg brukte 2-3 mnd på å komme gjennom den. Men den beskriver alt i detalj, dog på engelsk. Men det er ikke boken hvis du ønsker deg en kjapp og grei innføring. Lenke til kommentar
NikonD70 Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Tips og trix: http://www.haraldbjellvag.com/ Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Lært mye på sidene til haraldbjellvag. Men det mest lærerrike er nok å kjøpe http://www.totaltraining.com Dette ser kjempebra ut, men koster også ganske mye. Man kan laste ned et lite klipp og titte på dette. Ellers så har vel www.lynda.com noen læringsvideoer også. Lenke til kommentar
eaviken Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Hei Jo det er nok et godt tips... Men jeg kjøpte undervisnings CD i Photoshop fra programvareskolen.com (www.haraldbjellvag.com) Og den var på over 170 filmer og på norsk !!! Ea Endret 14. september 2004 av eaviken Lenke til kommentar
odinhov Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 (endret) Ja ....www-programvareskolen.com ... er konge Endret 20. september 2004 av odinhov Lenke til kommentar
whom Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Foretrekker å lese i en bok... Må liksom ha noe å holde i... Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Classroom in a book er helt greie bøker til innføring i PS, går gjenneom det viktigste. Du får et godt grunnkag å gå videre, å starte på de tyngre bøkene slik PS Bible er bare dumt i starten. Bible er ment som et oppslagsverk, og en fantastisk bok. Men du har ikkje bruk for den før du evt. er proff bruker. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 clasroom in a book er greie, du får oppgaver som du skal gjøre og kommer deg til ett sted. Leste photoshop bible 6 og den var håpløs. Det var ingen oppgaver alt var bare listet opp på ørten hundre sider. Ga opp den kjapt. Så tutorials er lurt å prøve seg på så lærer man av dem også. Jo flere jo bedre Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Må si jeg hater all verdens av disse læringsbøkene. Må si at læringsvideoer er best for meg i alle fall. Som programvareskolen og alt det andre gratis sidene med småvideoer. Bladet digitalfoto kommer det med en 30 min læringsvideo også. Her mest for Photoshop elements, men man lærer mye grunnleggende her også. Lenke til kommentar
nordin Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Finnes det noen bøker på norsk? Disse læringsvideoene ser meget spennende ut, men 750kr er alt for mye for en fattig tenåring som ikke har noen faste inntekter. Noe billigere? Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Finnes det noen bøker på norsk? Disse læringsvideoene ser meget spennende ut, men 750kr er alt for mye for en fattig tenåring som ikke har noen faste inntekter. Noe billigere? classroom in a book får du på norsk iallefall... Uansett bare dumt å lære seg PS på norsk, oversettingene er helt ubrukelig. God engelsk trening også! Lenke til kommentar
eaviken Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Finnes det noen bøker på norsk? Disse læringsvideoene ser meget spennende ut, men 750kr er alt for mye for en fattig tenåring som ikke har noen faste inntekter. Noe billigere? Hvis du synest 750 kroner er for mye for å ha en privatlærer tilgjengelig 24 timer i døgnet så har du ikke sjekket hva et Photoshopkurs koster eller vært i bokhandelen å sett på hva ei Photoshopbok koster... Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Og det er jo ikke særlig dyrt når du tenker på hva du betalte for Photoshop CS synes jeg. Lenke til kommentar
nordin Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Finnes det noen bøker på norsk? Disse læringsvideoene ser meget spennende ut, men 750kr er alt for mye for en fattig tenåring som ikke har noen faste inntekter. Noe billigere? Hvis du synest 750 kroner er for mye for å ha en privatlærer tilgjengelig 24 timer i døgnet så har du ikke sjekket hva et Photoshopkurs koster eller vært i bokhandelen å sett på hva ei Photoshopbok koster... Hvis du bare hadde sett nøye etter på hva jeg skrev hadde du kjapt merket at jeg skrev at 750kr var alt for mye for en for en fattig tenåring som ikke har noen faste inntekter. Man kjøper ikke akkurat en bil selv om den er nedsatt med 30%, når man ikke har penger på hus. Dykkern: DC++ er en fin ting. Endret 4. oktober 2004 av nordin Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Photoshop CS er verdt hvert eneste krone! Unntatt moms osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå