s0tarts Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Jeg dreiv å lekte meg litt med å overklokke CPUen min her om dagen. Da jeg hadde klokket den maks fungerte ikke det intigrerte lydkortet. En kamerat av meg mente at southbridge var blitt for varm etter overklokkingen. Jeg klokket ned CPUen og lyden komm tilbake. I dag fannt jeg noe kjøleribbe i en gammel PC som jeg har tenkt å frste på southbridge for å få ned temp så lydkortet fungerer. Jeg fannt ingen mulige måter å feste den på, så spørsmålet er: hvordan skal jeg feste den? lim? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Kan hende HK har ikke AGP/PCI lock og da får man problemer med PCI/AGP-enheter, hvilket HK har du ? Lenke til kommentar
s0tarts Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Har et MSI 845GE Max hk. Lydkortet er intigrert! Edit:leif Endret 11. september 2004 av E.M. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Lydkortet ligger vel på pci-bussen selv om det er integrert (TROR JEG). Men har du prøvd tjuvtrikset å ta på south brigden når du har klokket? Tviler på at den er varm, skjønner du. Jeg fikk problemer med lyd og video en gang jeg overklokket, men litt høyere spenning på prosessor gjode susen. Lenke til kommentar
s0tarts Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 Hvor mye spenning skal jeg gi til CPUen? Kjennte på SB når den var overkolkket. Den var litt varmere enn mine relativt kalde hender.. ca. 40-45 grader. Lenke til kommentar
s0tarts Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Er det mulig å bruke lim til å feste kjøleribbe? Sånn som dette?? I så fall hvordan? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Du kan bruke denne, men da kan du ta gift på at ribben blir der! Ikke prøve å fjerne etter herding. Nok en gang; hva er poenget? Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Hvor mye spenning skal jeg gi til CPUen? Kjennte på SB når den var overkolkket. Den var litt varmere enn mine relativt kalde hender.. ca. 40-45 grader. Tviler sterkt at den er så varm engang... Temperaturen på fingertuppene er ikke så høy som kroppstemperaturen, og hvis du i tilegg er litt kald på hendene tipper jeg at SB ligger på rundt 30-35*C... Dette burde ikke påvirke SB i det hele tatt, men gjør som baronKanon sier og gi CPU og kanskje NB litt høyere spenning... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå