Gå til innhold

Takk til bryggeribransjen

Frekkas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Råvarer produsert i Norge og i Danmark smaker vel ikke likt da.

Stemmer. Men, flere av ingrediensene er produsert i andre land som er store på dette og selger videre. Feks er det vanlig å importere malt fra Finland og Humle fra Tyskland.

Forøvrig får Ringnes kulturen til gjæringsprosessen på lisens fra Tuborg. Det

skal i utgangspunktet smakke akkurat likt. Den lille forskjellen er nyanser som stammer dels fra minimale ulikheter i produksjonmetoder og råstoff.

Den "store" forskjellen noen mener å smake er således bare tull og befinner seg nok mest på det psykiske plan.

Lenke til kommentar
Ja hvorfor ikke, artig i Finland da

ca 40 min å kjøre til Finland så det er greit det da

Alko (Det finske vinmonopolet) har jo mye bra de også

fins det ikke en rød koskenkorva? har diskutert dette med en kompis og er sikker på at jeg har drukket å sett dette.

hmmm kanskje ta en tur til finland neste helg :hmm:

Lenke til kommentar

Vet ikke om det finnes rød konskenkorva vodka, men koskenkorva vargtass er jo rød da

Koskenkorva 40% 0.7 l koster ca 14.86 Euro

Smirnoff 0.7 l koster ca 16.59 Euro

Finlandia 0.7 l koster ca 16.15 Euro

Bokkøl på Ølhallen i Tromsø er også godis

Endret av tintin77
Lenke til kommentar

Hvornår smager en Tuborg bedst? Hver gang!

Nei, den norske tuborgen er helt grei til å være "billigøl." Det er forresten ikke bare i Norge at Tuborg er å regne som billig. Også i Danmark er det slik. Tuborg brygges av Carlsberg, som markedsfører det som et billig-merke.

Personlig foretrekker jeg CB fatøl. Heineken, Corona og Bud er mine importerte favoritter.

Lenke til kommentar
Bokkøl på Ølhallen i Tromsø er også godis

ja, mmmmm :!:

Fins det ikke en rød koskenkorva? har diskutert dette med en kompis og er sikker på at jeg har drukket å sett dette.

Mener også å ha sett dette. Er vel 50% da?

Rød absolutt er ihvertfall 50%

Endret av Frekkas
Lenke til kommentar

Bokkøl smaker høgg. Hadde lest en plass at bokkøl var skikklig bra, sunt og godt. Så jeg kjøpte inn ett par flasker til en ublu pris. Dette er ca ett halvt år siden. Den ene flaska står fremdeles i kjøleskapet . . .

Per i dag er det Newcastle som er favoritten. Tett fulgt av Kilkenny og Vestlandsbrygg(RIP).

Lenke til kommentar
Bokkøl smaker høgg. Hadde lest en plass at bokkøl var skikklig bra, sunt og godt. Så jeg kjøpte inn ett par flasker til en ublu pris. Dette er ca ett halvt år siden. Den ene flaska står fremdeles i kjøleskapet . . .

Per i dag er det Newcastle som er favoritten. Tett fulgt av Kilkenny og Vestlandsbrygg(RIP).

Kan alltids maile den til meg ;)

Lenke til kommentar

Kan alltids maile den til meg ;)

Har ikke stor nok "outbox" ;)

Lenke til kommentar

Dansk Tuborg er godt men den norske Tuborgen suger MAX.

For dem som ikke kan smakke forskjell på de må jo jo ha klina med ett strykejern og fått alle smaksløkene sine brent av.

Her i Australia er det nesten ingen som drikker det Australske ølet Fosters fordi det smaker bæsj, kjøper du Fosters i Norge feks så er det importert fra en Engelsk bryggeri og da er Fosters VELDIG godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...