ljkhaeljfk Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Hvor stor forskjell er det mellom standard og f.eks. kingston ram? Det er snakk om 1024 mb her. Merker jeg noe spesielt med det, eller er det bare at "kjente" merker er mye sikrere? Takk for hjelp. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Hvor stor forskjell er det mellom standard og f.eks. kingston ram? Det er snakk om 1024 mb her. Merker jeg noe spesielt med det, eller er det bare at "kjente" merker er mye sikrere? Takk for hjelp. Du vil ikke merke forskjell med noname ram og f.eks Kingston nei. Det er litt ytleseforskjell, men den ser du kun ved benchmarking. Fordelen med dyrere ram bl.a. livstidsgarati. Og spesiellt ved overklokking så lønner det seg med kvalitets ram Lenke til kommentar
highlander Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Du vil ikke merke NOE hvis du ikke skal overklokke eller bruke rammen til noe spesielt. Lenke til kommentar
ljkhaeljfk Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 hva vil noe spesielt si? STEINTUNGE grafikkprogram? eller spill som Doom3? Lenke til kommentar
aschj Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Som highlander sier, det er ingen forskjell om du ikke overklokker eller kjører harde CAS-verdier. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 NoName er ofte twinmos (@komplett og "lignende" (norek shapper) i hvertfall) Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Eneste du vil se forskjell på er tilgangstidene. Lenke til kommentar
LordBendtner Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 NoName er ofte twinmos (@komplett og "lignende" (norek shapper) i hvertfall) ? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Du vil overhodet ikke merke noen forskjell i ytelse mellom NoName, TwinMos "standard, Corsair Value S, Crusial "standard", OCZ Premier, Kingston "standard" og GeIL Value så lenge du ikke klokker. Garanti og minnekopatibilitet varierer litt, men det er ganske likt i lavprissegmentet jeg har nevnt over, Endret 11. september 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 enig, ingen forkjell hvis man ikke klokker...men klokker Corsair like bra som Noname(Twinmos på komplett)?, har lurt på det helt siden jeg klokka mine 333 brikker til 442... Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Du vil overhodet ikke merke noen forskjell i ytelse mellom NoName, TwinMos "standard, Corsair Value S, Crusial "standard", OCZ Premier, Kingston "standard" og GeIL Value så lenge du ikke klokker. Garanti og minnekopatibilitet varierer litt, men det er ganske likt i lavprissegmentet jeg har nevnt over, Man merker ikke noe forskjell på Noname 3200 ram og f.eks Corsair 3200XL heller, ved normal bruk Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Du vil overhodet ikke merke noen forskjell i ytelse mellom NoName, TwinMos "standard, Corsair Value S, Crusial "standard", OCZ Premier, Kingston "standard" og GeIL Value så lenge du ikke klokker. Garanti og minnekopatibilitet varierer litt, men det er ganske likt i lavprissegmentet jeg har nevnt over, Man merker ikke noe forskjell på Noname 3200 ram og f.eks Corsair 3200XL heller, ved normal bruk Ved spilling vil du nok merke litt forskjell ihvertfall på AMD64, det er tross alt en halvering av tilgangstidene. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Du vil overhodet ikke merke noen forskjell i ytelse mellom NoName, TwinMos "standard, Corsair Value S, Crusial "standard", OCZ Premier, Kingston "standard" og GeIL Value så lenge du ikke klokker. Garanti og minnekopatibilitet varierer litt, men det er ganske likt i lavprissegmentet jeg har nevnt over, Man merker ikke noe forskjell på Noname 3200 ram og f.eks Corsair 3200XL heller, ved normal bruk Ved spilling vil du nok merke litt forskjell ihvertfall på AMD64, det er tross alt en halvering av tilgangstidene. Du merker det når du benchmarker, du vil ikke klare å skille to like systemer med forskjellig ram med "det blotte øye" Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 NoName er ofte twinmos (@komplett og "lignende" (norek shapper) i hvertfall) ? Hva var det du ikke skjønte? Lenke til kommentar
LordBendtner Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 NoName er ofte twinmos (@komplett og "lignende" (norek shapper) i hvertfall) ? Hva var det du ikke skjønte? hehe, jeg fikk klarhet i det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå