Gå til innhold

RAM? Standard vs. "kjent" merke

ljkhaeljfk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv kjøpt 2x512 "standard" Ram. Fungerer utmerket for meg. Har også prøvd den i kombinasjon med andre Ram typer (ProMOS) som også har fungert uten problemer.

Med "Merke" Ram som eks. Kingston har du riktignok gpd garanti, og er på den måten bedre sikret. Spørmålet er da om du synes det er verdt pengene.

Personlig mener jeg ikke det, da det ofte kun er merkenavnet som er forskjellen.

Lenke til kommentar
Hvor stor forskjell er det mellom standard og f.eks. kingston ram?

Det er snakk om 1024 mb her. Merker jeg noe spesielt med det, eller er det bare at "kjente" merker er mye sikrere?

Takk for hjelp.

På netshop for eksempel så har dei standard PC2700 (333mhz) RAM og Corsair PC3200 (400mhz) RAM tilgjengelig. Sidan busshastigheten er høgare på Corsair RAMen så reknar eg med at den er litt raskare. Sikkert ikkje snakk om så veldig mykje da. Men slik eg ser det så er prisforskjellen så liten på Standard og Corsair at det er betre å legge i nokon ekstra hundrelappar og få Corsair. "On the safe side" ;)

Lenke til kommentar
Min "no name" Ram fungerer alldeles utmerket, har stresstestet og bencha den og har ingen problemer. Så da ser jeg ingen grunn til å betale dobbelt så mye for at det skal stå Kingston på den :thumbup:

Men det er ikkje så mykje dyrare med merke RAM. 210 ekstra for Kingston og 290 ekstra for Corsair på Netshop. Og Corsair RAMen har som sakt raskare buss. Men det er sjølvsagt smak og behag, og vanleg RAM er stort sett meir enn god nok, det er sant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...