Gå til innhold

hvem har den peneste hjemmelaga vannblokka?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette såg bra ut animal, men hvorfor både kobber og stål?(eller hva det er?)

veldig enkelt

 

jeg fant bare aluminium på jobben(og noe verktøystål men det leder nesten ikke varme)

så da laget jeg en prøve blokk, som er den aluminiums blokken som er der.

 

så fant jeg fram kobberet som jeg har hjemme her, tror bolten jeg har veier enn 10 kg jeg

 

så ble det laget en i kobber men jeg tror jeg må åpne rillene litt for de er litt små (bare 0,5 mm)

for ikke å brenne pumpen.

 

om noen har noe forslag til en socket 939 design så post et bilde så kan jeg se om jeg får frest det, når jeg får tid på jobben

 

takker for at alle likte blokkene :blush:

Endret av the animal
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Skrue er en egen klasse for seg selv!! :love:  :dribble:

Skjønner ikke helt.. Er da ikke så fantastisk. Ikke for å være partypooper men ikke akkurat så vannskelig å lage vannblokker. Han har jo enkelt å grett tatt en ren kopi av tdx blokka. Alle som er fingernem kan klare det.

Ikke ta denne posten som kverulering.

Vill bare vite; What the fuss is all about..

Tosk? Så skrue er ikke pr0? han er bare fingernem? Om jeg hadde laget en tro kopi av orac3, hadde jeg ikke vært pr0 da, bare fingernem?

Lenke til kommentar
Skrue er en egen klasse for seg selv!! :love:  :dribble:

Skjønner ikke helt.. Er da ikke så fantastisk. Ikke for å være partypooper men ikke akkurat så vannskelig å lage vannblokker. Han har jo enkelt å grett tatt en ren kopi av tdx blokka. Alle som er fingernem kan klare det.

Ikke ta denne posten som kverulering.

Vill bare vite; What the fuss is all about..

Tosk? Så skrue er ikke pr0? han er bare fingernem? Om jeg hadde laget en tro kopi av orac3, hadde jeg ikke vært pr0 da, bare fingernem?

Kan vi ikke drite i den diskusjonen der?

 

Få se noen flere blokker heller! :yes:

Lenke til kommentar
Tosk? Så skrue er ikke pr0? han er bare fingernem? Om jeg hadde laget en tro kopi av orac3, hadde jeg ikke vært pr0 da, bare fingernem?

Pent snakk på deg..

Men synes ærlig at mange "dødelige" kunne fint fått til slikt selv, god tålmodighet og planlegging er alt som skal til. Må ikke undervurdere ferdigheter som dere aldri har prøvd å utnytte. Det er snakk om kobber og plexi for det meste, dette er to av de enkleste materialene å jobbe med. Og med litt pågangsmot mener jeg mange kan konstruere flotte blokker hvis de bare gidder å prøve.

Lenke til kommentar

Nettopp, 8-Ball.

Og for å legge inn en liten, men ikke uvesentlig ting til, når det gjelder min egen TDX-klone; Man skal jo også komme på ideen til slike løsninger som de jeg har funnet, og nettopp det er vel et avgjørende punkt.

 

Vi har jo alle våre pre, på hver vår kant. Ett av mine, er heldigvis en ganske god teknisk innsikt, og evne til å se mulige (og "umulige") løsninger i forskjellig sammenheng, og samtidig gjennomføre dem på en vellykket måte.

Om man dermed kan tituleres som en "pro" kan nok sikkert diskuteres, men jeg er som sagt så heldig at jeg er tildelt en slik nådegave.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Du er ikke inhabil for meg, Skrue. Jeg er jo klar over at du er en av overklokking.no gutta. Jeg hadde håpet på at du kunne kjøre en slik test.

Jeg er helt sikker på at du greier og kjøre en helt objektiv test av de forskjellige blokkene.

 

For og få et helt samme utgangspunkt, må blokkene kjøres i en testbenk, der det brukes samme tempmåler, plasert på samme sted.

Samme vanntemperatur, og måling av effekten som blir tilført.

Flowen kan selvfølgelig bli forskjellig, avhengi av blokkens oppbygning.

Det har ikke så mye og si, bare det blir brukt samme pumpe.

 

Noen komentarer på dette??

 

 

Hjemmelaga blokker har jo aldri blitt testet mot hverandre før.

Joda, det skal vel egentlig ikke stå på meg mht vilje!

Problemet er bare at jeg ikke har slikt utstyr tilgjengelig, det befinner seg laaangt oppe i nord.

Ellers må kriteriene for en slik test bli som du nevner; Samme pumpe, samme vanntemp, samme belastning, og samme tempmåler.

 

Óg; Det kunne jo vært artig med en test av hjemmelagde vannblokker! Kanskje også holdt opp mot en "proff-blokk" som en referanse? Har faktisk ikke sett at noen har gjennomført noe lignende andre steder, så hvorfor ikke?

Jeg har i alle fall et eksemplar liggende her, klar for test..... :yes:

Jeg tror jeg vet hvilken blokk du har liggende skrue, ikke spør meg hvorfor... :whistle: Er MEGET interessert i dine resultater ang. testen av denne "proff-blokken", så send meg gjerne en PM når du har gjort deg opp en mening!

Unnskyld bumb, men blir det noe av testinga eller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ
Skrue er en egen klasse for seg selv!! :love:  :dribble:

Skjønner ikke helt.. Er da ikke så fantastisk. Ikke for å være partypooper men ikke akkurat så vannskelig å lage vannblokker. Han har jo enkelt å grett tatt en ren kopi av tdx blokka. Alle som er fingernem kan klare det.

Ikke ta denne posten som kverulering.

Vill bare vite; What the fuss is all about..

få se hva du greier da? må ikke være å høy i hatten! props til bluesman og skrue! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...