Gå til innhold

hvem har den peneste hjemmelaga vannblokka?

Anbefalte innlegg

Hva om Bluesman og Skrue avså sine blokker for en liten uke og sendte de til Overklokking.no-gutta for sammenligning på testbenken??

*just a thought*

Skrue er definitivt en av OK.no-gutta.

Testbenken befinner seg visstnok nord for polarsirkelen et sted. Det hadde jo vært moro om den hadde vært oftere i drift... Kanskje ok-gutta kunne gjort noe med dette? ;)

Skrue er definitivt en av OK.no-gutta.

Sorry, litt korttenkt der... :dontgetit:

-Teh P-

bra ide. så kan de lage en anmeldelse sånn som de har gjort med maze 4.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Ja, det hadde vært O.K om overklokking.no gutta, eller skrue kunne testet blokkene mot hverandre.

Forutsettningen er jo at Skrue, AveMORphine og evt. andre også blir med.

Jeg kan sende blokka, hvis noen i overklokking.no har lyst til og ta en slik test.

Lenke til kommentar

Ett forbehold med en slik test ville jo vært at testen ble kjørt på samme hw. IOM at blokkene er for forsjellige socket`s kan det bli litt problematisk (min siste har ikke stort nok topplokk til å borre full til P4 fester).

Dersom alle er med på en slik test og Skrue er villig til å kjøre testen (regner med at egne prosjekter + ok.no arbeid kommer først i rekken?) kan jeg alltids prøve å lage ett nytt topplokk (må da lage en ny blokk egentlig da alle plexi lagene er smeltet sammen) og sende blokken til Skrue.

Regner med at Blokken til Bluesman er "litt" vanskeligere å gjøre om til annen socket?

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar
Ett forbehold med en slik test ville jo vært at testen ble kjørt på samme hw. IOM at blokkene er for forsjellige socket`s kan det bli litt problematisk (min siste har ikke stort nok topplokk til å borre full til P4 fester).

Blokkene må testes på en evt. testbenk, der alle typene passer.

Der de kan øke varmeeffekten etter hvert, slik de bruker til og teste kjølepasta.

Lenke til kommentar

Er gjerne med på en slik test jeg!

Men Ave, det ville ikke være riktig at jeg kjørte en slik test. Uansett hvordan man snur og vender på det, så ville jeg vel være inhabil i en slik test. Men jeg takker selvsagt for tilliten! :thumbup:

Bluesman er nok kanskje inne på det riktige; En testbenk hvor alle blokkene kan gis samme belastning er vel den riktigste måten å gjennomføre en sammenligning på.

Overklokking har jo en slik benk til disposisjon, i Narvik......

Lenke til kommentar

Jeg tror nok min blokk ender opp som den med værst ytelse av de blokkene jeg har sett her, med mindre det brukes en ekstrempumpe ala min. Jeg vet ikke om jeg orker å lage en spesialtopp for å kjøre den med normal-flow pumper kun for en slik test (jeg har prøvd, men får det ikke til :p). Den er mildt sagt restriktiv slik jeg bruker den.

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar
så ville jeg vel være inhabil i en slik test.

Du er ikke inhabil for meg, Skrue. Jeg er jo klar over at du er en av overklokking.no gutta. Jeg hadde håpet på at du kunne kjøre en slik test.

Jeg er helt sikker på at du greier og kjøre en helt objektiv test av de forskjellige blokkene.

For og få et helt samme utgangspunkt, må blokkene kjøres i en testbenk, der det brukes samme tempmåler, plasert på samme sted.

Samme vanntemperatur, og måling av effekten som blir tilført.

Flowen kan selvfølgelig bli forskjellig, avhengi av blokkens oppbygning.

Det har ikke så mye og si, bare det blir brukt samme pumpe.

Noen komentarer på dette??

Hjemmelaga blokker har jo aldri blitt testet mot hverandre før.

Lenke til kommentar
Da kunne vi jo snu litt på det da. DU tester våre blokker, med "superpumpe"!

Kunne jo vært artig å sett hva det kan resultere i?

Problemet med det er at min Superpumpe holder på å bli bygget inn i tanken i mitt hittil (og trolig en stund til) holdt hemmelige kabinettprosjekt ;)

Fant noen gamle morsomme bilder av monsteret btw.

Mini (L20II) vs Maxi (UP2000L)

L20.3_thumb.jpgUP2000L3_thumb.jpg

Edit: dersom noen skulle lure så ligger pumpene på siden og blåser mot kanten av bøtten. Bølgen på toppen av vannet når monsteret blåser er 5cm høyere enn vannflaten når hydor`en blåser (det er ca 15cm vann i bøtta). Jeg prøvde det med pumpene med utblåsing rett opp, men ble en smule våt.....

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

2000L/t med 3m løftehøyde (løftehøyden er det viktigste for meg da den hjelper på ved høyt mottrykk).

Edit: Hadde endel bilder med navn Untiteled på en backupCD ;)

Blubb blubb :p

tombotte_thumb.jpg

Har desverre ikke bilder av hva som skjer når nippelen er på (1/2" ID). Når nippelen er på er hullet ut 1/4 av hva det er på bildet (ergo står spruten i taket).

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Den kan ta litt av ja.

Ang testing, er den test stasjonen stasjonert permanent i Narvik?

Grunnen til at jeg spør, er at dersom det er ønskelig å teste blokkene mot hverandre kunne det nok vært en fordel om den var mulig å få ned til Oslo?

Jeg er ikke videre åpen for å sende kabinettet (som består av veldig mye plexi som er "limt/smeltet sammen") langt med Posten akkurat. Det ligger endel timers arbeid i det for å si det slik (og tanken med pumpen i er en 65x20x1cm plate med tanken festet på midten :p).

Men en shoot-off i Oslo området kunne vel latt seg gjøre etterhvert.

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar
Du er ikke inhabil for meg, Skrue. Jeg er jo klar over at du er en av overklokking.no gutta. Jeg hadde håpet på at du kunne kjøre en slik test.

Jeg er helt sikker på at du greier og kjøre en helt objektiv test av de forskjellige blokkene.

For og få et helt samme utgangspunkt, må blokkene kjøres i en testbenk, der det brukes samme tempmåler, plasert på samme sted.

Joda, det skal vel egentlig ikke stå på meg mht vilje!

Problemet er bare at jeg ikke har slikt utstyr tilgjengelig, det befinner seg laaangt oppe i nord.

Ellers må kriteriene for en slik test bli som du nevner; Samme pumpe, samme vanntemp, samme belastning, og samme tempmåler.

Óg; Det kunne jo vært artig med en test av hjemmelagde vannblokker! Kanskje også holdt opp mot en "proff-blokk" som en referanse? Har faktisk ikke sett at noen har gjennomført noe lignende andre steder, så hvorfor ikke?

Jeg har i alle fall et eksemplar liggende her, klar for test..... :yes:

Lenke til kommentar

Joda, det skal vel egentlig ikke stå på meg mht vilje!

Problemet er bare at jeg ikke har slikt utstyr tilgjengelig, det befinner seg laaangt oppe i nord.

Ellers må kriteriene for en slik test bli som du nevner; Samme pumpe, samme vanntemp, samme belastning, og samme tempmåler.

Óg; Det kunne jo vært artig med en test av hjemmelagde vannblokker! Kanskje også holdt opp mot en "proff-blokk" som en referanse? Har faktisk ikke sett at noen har gjennomført noe lignende andre steder, så hvorfor ikke?

Jeg har i alle fall et eksemplar liggende her, klar for test..... :yes:

Jeg tror jeg vet hvilken blokk du har liggende skrue, ikke spør meg hvorfor... :whistle: Er MEGET interessert i dine resultater ang. testen av denne "proff-blokken", så send meg gjerne en PM når du har gjort deg opp en mening!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...