Gå til innhold

Jeg få ikke bygget denne pc'en!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men finner ikke skjermkortet som passer til Gigabyte hovedkortet mitt......

Hvis hovedkortet ditt har AGP port passer alle AGP kort på det, det vil si ATI 9xxx serien, NVIDIA fx5xxx serien og mange av de nyeste kortene fra ati og nvidia passer på ditt hk.

Endret av Cloud
Lenke til kommentar

Pass på å ikke si for mye her, så folk løper og kjører R9800pro kortene sine i gamle hovedkort!

Hovedkort med 2x AGP griller nyere skjermkort ved å kjøre alt for høy volt gjennom porten

Men i dette tilfellet er det jo bare kjøre på :thumbup:

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar
å det nå....hehe.. er det viktig å ha et skjermkort hvor det står 256mb istede for 128mb. vet ikke hva det betyr, men det jelper vel mot hakking jo bedre du har...er helt lost som dere skjønner

Nei, einaste fordelen med 256MB kortet nå er at viss du spiller spill i veldig høg oppløysning, type 1600x1200, vil du får ein nåke betre ytelse, men ellers har det ikkje stort å sei. I dei meste tilfeller vil varianten med 128MB minne yte betre.

Lenke til kommentar
å det nå....hehe.. er det viktig å ha et skjermkort hvor det står 256mb istede for 128mb. vet ikke hva det betyr, men det jelper vel mot hakking jo bedre du har...er helt lost som dere skjønner

Nei, einaste fordelen med 256MB kortet nå er at viss du spiller spill i veldig høg oppløysning, type 1600x1200, vil du får ein nåke betre ytelse, men ellers har det ikkje stort å sei. I dei meste tilfeller vil varianten med 128MB minne yte betre.

Nå snakker vi low end da. Fordi at i de aller fleste tilfeller er 256 mb minne på low end kort av den billigere og tregere sorten.

På kort av nyere dato såkalt high end er det absolutt et + med 256 mb minne. I all hovedsak vil dette gjelde de nye kortene fra ATI og Nvidia, men også noen av småbrødrene til de respektive merkene.

Lenke til kommentar

Yte bedre? nå må du være forsiktig med å si noe du ikke mener. 128 kan sikkert være greit nok...men ikke bedre. Mer minne er bestandig bra. Ingen tvil om at 256 i minne er bedre enn 128.

Edit: seff snakker jeg om high end. Ikke snakk om ati 9000 eller fx5200 her. Tenker 9800 128mb vs 256 mb

Endret av Term
Lenke til kommentar
Yte bedre? nå må du være forsiktig med å si noe du ikke mener. 128 kan sikkert være greit nok...men ikke bedre. Mer minne er bestandig bra. Ingen tvil om at 256 i minne er bedre enn 128.

Edit: seff snakker jeg om high end. Ikke snakk om ati 9000 eller fx5200 her. Tenker 9800 128mb vs 256 mb

Husk da at noen av 9800pro kortene med 256Mb har 128bit minne, dette gjelder også så vidt jeg vet for noen av de billigste 128Mb kortene av 98000pro serien.

Se etter at kortene har 256Mbit minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...