Spragleknas Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) ... etter reinstalasjon av WinXP. Har COOP-pcen; VIA HK drivere og AMD64 drivere lagt inn..... CPUen går på 2GHz uansett!!!! Ehhh..... HJELP!!! STØY.... NEI.... ARRRGGHHH.... EDIT: Frustrert skriftstr. lagt til. Endret 11. september 2004 av JEG76 Lenke til kommentar
viranth Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Du må aktivere det i BIOS før det skal virke, du kan også lese manualene som kom med PCen... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 Er aktivert i bios (Auto).... Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Jeg har det samme problemet. Jeg har aktivert dette i bios og lagt inn driver som lå på PC-en, men maskinen kjører forsatt på full hasdighet. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 (endret) hm.... lest at flere sliter med dette...... Ingen med noen geniale løsninger???? EDIT: Googler for harde livet ..... Endret 11. september 2004 av JEG76 Lenke til kommentar
rogersj Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Last ned denne [url="http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/DownloadableAssets/Cool_N_Quiet_Installation_Guide3.pdf"]http://www.amd.com/us-en/assets/content_ty...tion_Guide3.pdf[/url] og les den. Her er alt forklart . Lenke til kommentar
rogersj Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Et tips . Etter innstallasjon av driver og aktivering i BIOS må man hente frem skjermegenskaper , finne skjermbeskytter - trykke på strøm / Power og velge "Minimal strømstyring" . Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 YES!!!! http://www.tech-recipes.com/windows_tips627.html ... men vifta går som faen enda..... ... nærmer meg Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 Et tips . Etter innstallasjon av driver og aktivering i BIOS må man hente frem skjermegenskaper , finne skjermbeskytter - trykke på strøm / Power og velge "Minimal strømstyring" . Banka meg med 03 sek... der forsvant viftelyden og!!!! YES, YES, YES !!!!! Lenke til kommentar
Thel Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Jeg får cool'n'quiet til å virke, men vifta går fortsatt alt for fort, noen som vet hvorfor? Jeg har aktivert i bios, instalert drivere, sotte på minimal strømstyring og alt. Cpu'en kjører på 800mhz, men vifta går like fort! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Tror du også må ha en hw-monitor app kjørendes som støtter c&q for fan kontroll . (i mitt tilfelle var dette MSI CoreCentre , stilt inn for c&q fan styring) Var det på mitt hk iallefall når jeg testet dette. Uten hw-monitor (CoreCentre) ble kun vcore og multiplier senket , ikke cpu -fan . Det som gikk dårlig med c&q enablet fullt ut var 3dmark01 benchmark . Virket som c&q ikke fulgte raskt nok med , og endte opp med BSOD . Endret 11. september 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Thel Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Jeg har MSI core center, hjelper ikke.. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 gi den litt tid..... Lenke til kommentar
Thel Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 har kjørt cool'n'quiet i 2 måneder nå, er det nåkk tid?? hehe;) Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 (endret) etter at du har aktivert strømsparing mente jeg, din knall Endret 11. september 2004 av JEG76 Lenke til kommentar
Thel Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Hæ? har da vel aktivert strømsparing for lenge siden! Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Jeg får cool'n'quiet til å virke, men vifta går fortsatt alt for fort, noen som vet hvorfor? Jeg har aktivert i bios, instalert drivere, sotte på minimal strømstyring og alt. Cpu'en kjører på 800mhz, men vifta går like fort! Viftehastigheten er vel bestemt av hvor varm BIOS tror CPU'en er. Du kan stille inn i BIOS hvor agressiv vifta skal være (måltemperatur for CPU), og hvor ofte den eventuelt skal justere hastigheten (RPM). Har du f.eks MSI K8N neo platinum så er det et kjent problem at BIOS avleser høyere temp (sannsynligvis omkring +20 grader celsius) enn virkeligheten. Dette gjør at du ikke kommer ned i måltemperatur selv med max RPM på vifta og lavest mulig effekt/CPU hastighet. (EDIT: Dersom du har festet kjøleren dårlig vil CPU-temp være høy med max vifte RPM som resultat uansett CPU hastighet.) Irriterende !!! Sannsynligvis kommer det en BIOS som vil fikse dette problemet. Endret 11. september 2004 av lurerpaa Lenke til kommentar
monnee Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Hei. Sjekk denne som jeg la inn tidligere i dag(ang bios med riktig temp) http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=295638 mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå