wolf5 Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Jeg kjøpte en SAMSUNG SyncMaster 957DF med "flatt" bilde i fjor sommer på Datakjeden, men har ikke lagt merke til problemet nå da det sakte har manifestert seg og jeg for det meste har spillt spill hvor det ikke blir så tydelig. Skjermen er blurrete. Det kan minne om den effekten man får om man bruker en skjermswitch boks. Det virker som alle piksler får et spøkelse ca 2 piksler under (bokstavene får nesten en 3D dybde). Jeg har testet skjermen mot 2 maskiner for å utelukke noe med PC/skjermkort. Den var blurrete på begge. Skjermkabelen som fulgte med er ca 1,5m. Skjermen støtter vanlig VGA skjermkabel (D-SUB), og BNC. Noen som har en IDE om hva problemet kan være? For lang kabel? Blir det bedre bilde av å bruke BNC kontakter i stedet? Hva er garantitid på en PC skjerm? -Wolf5 Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Høres ut som et konvergens-problem, strålene tegner ikke rød/grønn/blå på samme sted. Se etter "Convergence" i innstillingene på skjermen. Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 Hadde en focus settings som hadde 2 justeringer. 1 vertikal og 1 horisontal. Verdiene sto på 60 av 100 på horisontal og 80 av 100 på vertikal. Når jeg skrudde ned til 0 på horisontal ble det mye bedre. Vertikal så ikke ut til å ha noen effekt. Må ha vært en av ungene som har trykket litt for mye. Takker i hvertfall for tipset. Vil det være noen fordel å bruke BNC inngangen istedet for VGA inngangen? -Wolf5 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Vil det være noen fordel å bruke BNC inngangen istedet for VGA inngangen? Nei, selv om BNC er bedre kontakter så vil du ikke merke noen forskjell. Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Et greit tips er å ha et bilde i lav oppløsning over hele skjermen, helst lyse piksler på svart (inaktiv) bakgrunn. For eksempel kan du pause booting rett etter du har skrudd på hvis du har noen fargerike logoer e.l. der...dette gjør det lettere å se hvordan og hvilke farger som er ute å kjøre. Kjøpte en brukt Sun monitor fra JM Data, den var ganske ute å kjøre på innstillingene når jeg fikk den...brukte et par timer på å få et bra bilde, hjelper ikke at det er 20-30 settings å stille på... Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 En kompis av meg reparerte en CRT for en stund siden. Når han skulle sette den sammen igjen fikk han ikke (tror det heter Steering Coils) justert de riktig og da fikk han samme effekt som deg. Skygger under teksten som skapte en slags 3d effekt. Det er noen slags spaker på bilderøret. Så hvis du har åpnet skjermen og kommet litt bort i disse kan det være årsaken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå