hsvendse Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Jeg har nettopp kjøpt POV 6800 GT, f.eks far cry hakker når jeg kjører 1600x1200 oppløsning, og oppstart av windows tar mye lenger tid enn det gjorde før.. takler ikke maskina mi dette skjermkortet? Jeg har Xp1800+ prosessor, 512MB Ram.. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Når det gjelder Far Cry så bruker det Ca. 720Mb ram, du har 512 selv.. Så kommer det an på hvilket kort du hadde før og om du rensket skikkelig opp for gamle drivere. Lenke til kommentar
MingLee Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Hvilken psu har du? Andre problemer? 512mb ram er kanskje litt lite for å kjøre Far Cry i 1600*1200. Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 har 380W PSU Lenke til kommentar
sanyar Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Siden du sier du har problemer med at det tar lengre tid å starte opp windows, kan jeg vanskelig se at det har noe med spillet isolert sett å gjøre. Det er imidlertid vanlig at maskinen bruker lang tid på oppstart og viser ytelsesreduksjon i windows dersom du har hardware med feil drivere. Også dersom windows bruker standardiserte drivere til hardware som krever mer spesialiserte drivere. Dette merket jeg f.eks. da jeg kjøpte helt ny pc. Da ville det for eksempel "lagge" når jeg flyttet explorer-vinduet. Det var da bare å installere drivere til alle komponenter med utropstegn på seg i komponent-behandlingen i windows. Dersom du bare har smelt inn skjermkortet og begynt å spille uten å installere driverne (følger med på egen driver-cd, eller kan hentes ned fra nvidias sider), vil du ikke ha et optimalisert kort og jeg vil heller ikke utelukke at dette skyldes treg oppstart. Det første man bør gjøre ved slike problemer er å installere nye drivere og oppdatere windows. Forsåvidt har du tyna maskinen din noe inmari med de instillingene. Farcry krever bra hardware på maks innstillinger, og da vil nok rammen og cpu'en din komme til kort. Selv om du har et rått skjermkort vil CPU og ram være flaskehals og begrense maks ytelse. Sett ned oppløsningen og kvalitetsinnstillinger. Husker ikke helt hvordan det spillet var, men mulig det er en "detect settings"-knapp som kan hjelpe deg på vei til hva som vil passe best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå