Shadowfax Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Har 2 stk. D-Link 624+ ADSL-rutere, der den ene (R1) er tilkoblet adsl-modem og trådløst til 2 pc'er. Dette fungerer utmerket. Begge ruterne har en trådløs tilkobling i tillegg til 4 kabelinnganger. Jeg har nylig fått min egen maskin hit (nettopp flyttet) og tenkte at jeg skulle koble maskinen min til den andre ruteren (R2) med en kabel, og la R2 ta seg av en trådløs overføring til/fra R1. Denne skal omfatte både tilkobling til de andre maskinene i nettverket og internettilkoblingen som alle er tilkoblet R1. Noe slikt: PC --> kabel --> R2 --> Trådløst --> R1 --> kabel --> internett "Dette er vel enkelt nok" tenkte jeg og koblet opp R2, men den gang ei. Får ingen tilgang til/fra R1 i det hele tatt gjennom R2. Ruterne er jo helt like, så de skulle i hvertfall være kompatible. Alle innstillinger er helt like, med unntak av IP-adresse. og PPPoE-innstillinger (kun oppgitt på R1). Jeg lurer på om noe av problemet kan være at R2 ikke ser etter en tilkobling gjennom trådløst nettverk ved forespørsel om internettilkobling, men prøver å koble til selv (WAN). Denne kan ikke deaktiveres... Trenger noen gode idéer og løsninger til hva som er galt og hvordan det kan ordnes... Lenke til kommentar
Shadowfax Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 jeg vet at jeg har postet denne to ganger... Hadde trøbbel med nett, trodde ikke den første var kommet gjennom Lenke til kommentar
petterg Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Dlinks DI5x4 serie og DI6x4 serie kan så vidt jeg vet ikke brokobles trådløst. Du må enten bytte ut R2 med en annen router eller koble dem sammen med kabel. Om du kobler WAN på R2 til LAN på R1 vil R2 beskytte di maskin mot de som er koblet til R1. Om du kobler LAN på R2 til LAN på R1 må du skru av DHCP server på R2. Det høres ut som du vil få best resultat med et WLAN adapter til PC'n din, slik at denne blir trådløst koblet til R1. Og R2 kan selges. Lenke til kommentar
Shadowfax Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 hmm... kjedelig jaja, får vente til jeg får tak i kabel da Hadde bare tenkt dette som en midlertidig løsning uansett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå