XPUserz Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Noe lignende dette WinExec('explorer.exe DBEdit1.Text',1); DBEdit1.Text - er feltet fra databasen der det står full sti til bilde som f:/bilder/ er denne mappen som må åpnes, men stien vil variere så jeg kan ikke bruke WinExec('explorer.exe bilder',1); forslag til dette? Lenke til kommentar
john_h Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Er ikke helt sikker på om du vil åpne en fil, en mappe, eller begge deler... For å åpne filen som DBEdit1.Text har hele stien til: ShellExecute(Handle, PChar('open'), PChar(DBEdit1.Text), nil, nil, SW_SHOWNORMAL); For å åpne mappen som stien i DBEdit1.Text peker til: ShellExecute(Handle, PChar('open'), PChar(ExtractFilePath(DBEdit1.Text), nil, nil, SW_SHOWNORMAL); Ved å bruke "explorer.exe" åpnes et bilde (hos meg hvert fall) i mspaint, og ikke i hva det nå enn er som er standard bilde(visnings/redigerings)program... WinExec er i følge Win32 API hjelpa kun med for bakoverkompatibilitet, så jeg ville heller brukt ShellExecute, som vist over.. Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Det skulle da være ganske enkelt: WinExec(PChar('explorer.exe' + DBEdit1.text), SW_SHOW); EDIT: Oi! Jeg glemte quotes rundt mappen du skal åpne, i tilfelle det er mellomrom i mappenavnet. Jeg glemte også mellomrom etter explorer.exe Slik: WinExec(PChar('explorer.exe "' + DBEdit1.text + '"'), SW_SHOW); Endret 12. september 2004 av kr1570ffz0r Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 Takker for svar, nå fungerer det litt bedre :-) Lenke til kommentar
DllInjexion Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 dersom du vil at den kompilerte filen din skal bli litt mindre så kan du rippe funksjonen ut av shellapi. fjern shellapi fra uses list. function Shellexecute(hWnd: LongWord; Operation, FileName, Parameters, Directory: PAnsiChar; ShowCmd: Integer): HINST; stdcall; external 'shell32.dll'; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå