frentix Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Ok, da har jeg gjort de første innkjøpene til ny pc. Jeg kommer til å bruke den til videoredigering (70%) og spill (30%). Jeg kommer sikkert også til å overklokke litt i den grad det er mulig. Dette er allerede kjøpt inn: Hovedkort : Asus p5ad2 premium wireless edition (s755,dual gbit lan , dual ddr2 , triple raid , 7.1 lyd , sata, pci-x) Skjermkort : Gainward Geforce pcx 5950 (ikke mitt førstevalg men jeg fikk det for 1200) Kabinett: Chieftec Dragon Fulltower med plexiglass og 4 ekstra vifter. Dvd-brenner : Plextor px-708a bulk Dvd-spiller : Pioneer DVD-106 slot-in PSU: Thermaltake silent 480w mus/tastatur/skjerm fra den gamle maskinen min. Så det jeg trenger er forlag til cpu (3,2 - 3,4 - 3,6?) , Minne og Hd`er budsjett under 10 000. Gjerne begrunne forslagene litt På forhånd takk. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 hvor mye koster PCX 5950-kortet du har satt opp? GeForce 6600 GT kommer jo snart, og ligger på 2500,- og litt oppover. det har jo vist seg å yte veldig bra. Så får du noe fra den nye generasjonens skjermkort liksom... Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Så det jeg trenger er forlag til cpu (3,2 - 3,4 - 3,6?) , Minne og Hd`erbudsjett under 10 000. Gjerne begrunne forslagene litt Jeg ville valgt 3.2 GHz. Kanskje strukket med til 3.4 GHz. Ville ikke vurdert 3.6 Ghz. Den største forskjellen merker nok du på lommeboka! Lenke til kommentar
frentix Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 (endret) hvor mye koster PCX 5950-kortet du har satt opp? GeForce 6600 GT kommer jo snart, og ligger på 2500,- og litt oppover. det har jo vist seg å yte veldig bra. Så får du noe fra den nye generasjonens skjermkort liksom... Hei. Jeg fikk pcx5950 kortet billig så jeg tar det som en midlertidig greie bare, kommer nok til å ta et siste generasjons kort senere. Jeg fikk det kortet for 1200kr da embalasjen var delvis ødelagt av en venn som jobber på Obs! Kortet ligger på godt over 2k på komplett så jeg hadde ikke tatt det ellers. DragonXP : Ok , da går jeg kanskje for 3,4 ghz, siden forskjellen i pris er høyest fra denne og opp til 3,6. Kommer vel kanskje til å klokke den opp til 3,6 hvis hk`et (og prescottkjernen) tillater det. Så mangler jeg Ram og hd. Angående ram til p4 775 : bør jeg gå for latency eller bandwith? jeg har lest at ddr2 rammen er veldig overklokkingsvennlig. Endret 12. september 2004 av frentix Lenke til kommentar
durabit Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Med dette Asus-kortet har jo noen klart å klokke en 3.2 til 4 GHz. Veldig lovende. "Now let's try the overclocking features in practice. To start with, Asus P5AD2 demonstrated excellent overclocking results: stable operation at FSB = 250MHz (Vcore=1.5V). In so doing, we used a standard Pentium4 540 3.2 GHz of stepping D0 with the multiplier locked. So that was the only obstacle to further overclocking: 4 GHz is the technological limit for this stepping. It is quite probable that using a processor with the multiplier unlocked we would be able to attain higher results (at raising the FSB speed)." fra http://www.digital-daily.com/motherboard/a...ium/index05.htm Lenke til kommentar
frentix Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Sweet... håper jeg får resten av delene mine snart , så skal det bli låvedans Jeg gikk for Corsair xms pro minne 675mhz og 3,4 ghz. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Nice. Jeg har bestilt samme hovedkort og minne. Men jeg nøyde med meg en 3 GHz prosessor. Jeg venter på Intels 64 bits prosessor. Lenke til kommentar
frentix Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Det blir nok bra ja Skal du gå for vannkjøling eller skal du tyne den med standardkjøleren? vurderer vannkjøling selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå