Gå til innhold

Skal ha dvd brenner! men hvordan?

Itw

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal selv bestille DVD-brenner og har kommet frem til at Pioneer DVR-108Dual Layer blir mitt valg :) og her er hvorfor:

AnandTech's Ferske Test av Pioneer DVR-108 Dual Layer

Den overgikk Plextor 712A som er Plextor's topp IDE-modell. Vet både 712A (IDE) og 712SA (S-ATA) har gitt problemer hos folk som kjører Linux. Slike problemer med Pioneer'n har jeg enda ikke funnet (uansett for tidlig å si). Which is good....fordi jeg ønsker kjøre Mandrake 10 AMD64 :yes: ....som kan lastes ned HER + andre distroer (lynrask linje).

Bulkversjonen er helt enkel og fåes i sort og hvit. Retail-utgaven har fetere front i sort, sølv eller hvit men vet ikke om noen norske sjapper har mottatt akkurat den enda. (Må ikke forveksles med "Pioneer DVR-A07XLA" som har denne frontn som standard).

Sjekk prisene på Pioneer DVR-108Dual Layer :thumbup:

bergetun - ROFLMAO signatur :D

Endret av Aztro_Merkur
Lenke til kommentar

Selv satt jeg mange timer igår her på forumet og andre steder og satte meg litt inn i hva som gjelder på dvdbrennerfronten nå.

Jeg kom frem til enten NEC ND-3500A eller BenQ DW1620.

Var vel spesielt rådene fra OC-Freak som det virker som har peiling som avgjorde det, men om det er kommet noe nytt nå eller noe rett rundt hjørnet eller hva vet jeg ikke..

Hans oppsummering:

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2658418

Lenke til kommentar
Selv satt jeg mange timer igår her på forumet og andre steder og satte meg litt inn i hva som gjelder på dvdbrennerfronten nå.

Hans oppsummering:

Hva er det som gjelder da? :roll:

:dontgetit: I den oppsummeringa er lissom negativt at cd-brenner "bare" svir opptil 40x. Som om ikke dèt holder :!:

Hvis man har en høvelig rask maskin gjør det ingenting at brennerne "bare" har 2MB cache/buffer. Apropos den Pionèern skal brennekvalitetn være meget bra...noe som jeg tror kan ha noe å si når man skal ha en DVD-Brenner (den overgikk det meste)....eller kanskje det er bare meg....+ at den (i motsetning til mange andre) har ei kjapp aksess-tid som også er nice. S-ATA Brennerne er forsåvidt meningsløs å kjøpe i dag da overføringshastighets-forskjellen er ubetydelig. Vent til S-ATA 2 kommer (300MB/sek) :dribble: so loooong Skøssi. og er det prob med å SE en dvd-film på ROM'en..........RIP DEN!

NEC er bedre på skjermer. BenQ er vel Phillips....så da må de jo være tighte på avlesning.

Endret av Aztro_Merkur
Lenke til kommentar

Jeg kom frem til enten NEC ND-3500A eller BenQ DW1620.

Var vel spesielt rådene fra OC-Freak som det virker som har peiling som avgjorde det, men om det er kommet noe nytt nå eller noe rett rundt hjørnet eller hva vet jeg ikke..

Hans oppsummering:

Nå har jeg også lest litt om Pioneer DVR-108D og må si den også er interessant.

Og nå venter jeg bare på en ekspertuttalelse om disse 3...

:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...