Theo343 Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Jeg har satt opp div. forslag til PC og blitt overtalt til å se på vannkjøling samtidig. Men da trenger jeg gode råd siden det er første gang og ikke skal koste det hvite ut av øyet, men alikevel så bra at jeg kan bruke det i mange "pc generasjoner" fremover. Her er det jeg vurderer av PC kjøp. http://forum.hardware.no/index.php?s=&act=...4&t=295780&st=0 Hvordan er det med vannkjøling for nybegynnere til LGA775? Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Thermaltake Big Water Cooler Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Takker Trenger også kommentarer på dette oppsettet jeg jobber med nå... http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=296042 Endret 12. september 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Gå for waterchill antartica settet, har det selv, bloker på cpu, nb og gpu, enkel raddis. lar bildet tale for seg selv Her Dette etter 5 timer nedlasting og 5 timer spilling av doom3 og sof2 Har ca en romtemp på 20-22 grader nå. Raddisen er montert i toppen! Setter er også nesten lydløst.! anbefaler dette på det sterkeste! enkelt å montere å, har ikke hatt noe lekasje. Alt er potte tett Endret 12. september 2004 av HuzZzla Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Ehhmm, 26C på CPU? Tror ikke du skal stole på den akkurat... Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Har målt med et eksernt termometer, det viste den vippa mellom 26 og 28, så den er ganske riktig! Har oppdatert til siste versjon av bios å! Men jeg har vel så lave temps fordi pc'n står rett ved vinduet Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 Thermaltake Big Water Cooler Og denne er grei å få inn i et miditower? Hvilke kabinetter er dne best til, utenom LianLi kabbet jeg har i oversikten min... Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Har målt med et eksernt termometer, det viste den vippa mellom 26 og 28, så den er ganske riktig! Har oppdatert til siste versjon av bios å! Men jeg har vel så lave temps fordi pc'n står rett ved vinduet Vell da har du jo ikke en romtemp på 20-22 da... Du har en enkel radiator, og du kjøler CPU, GPU mm. På full load skal ikke tempen på CPU være 6-8 grader høyere en romtemp.... det sier seg jo selv Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Vel, den screenshotten er tatt 1 time etter at den var ferdig og loade. og jo, det er ca 20-22 grader på rommet! jeg tuller ikke! har 2 vifter foran som blåser inn, vifta på raddisen blåser ned i kabbiset, og 2 vifter bak som treker ut! er veldig ryddi i kabbiset å, så det er god luftstrømning! Tempene stemmer! Har aldri vært over 35 grader etter at det begynte å bli dårlig vær ute! Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Når man skal oppgi temperaturer, skal man alltid oppgi load temp (og gjerne idle i tillegg) Avlesing må foregå under 100% load, ikke etter... Og på vannkjøling må systemet i allfall gå 30 minutter på max load for og oppnå maksimal temperatur på vannet. Da først kan man lese temperaturen. Det nytter altså ikke å kjøre f-eks prime 95 i et minutt, å lese av temperaturene. Det er veldig mange som gjør denne tabben,(muligens med overlegg) da de ikke tenker på at vannet sakte men sikkert vil bli varmere til et visst punkt. Leser man temperaturen en time etter load, har vannet for lengst blitt avkjølt igjen. Og da spiller det ingen rolle om maskinen har gått med full load i 3 døgn eller 3 minutter på forhånd. Du vil få akkurat samme temperatur. Endret 12. september 2004 av Arctic Lenke til kommentar
Portalol Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Waterchill har hurtigkoblingsnipler :S de lekker veldig lett når du dytter litt på dem (snakker av egen erfaring) Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Når man skal oppgi temperaturer, skal man alltid oppgi load temp (og gjerne idle i tillegg) Avlesing må foregå under 100% load, ikke etter... Og på vannkjøling må systemet i allfall gå 30 minutter på max load for og oppnå maksimal temperatur på vannet. Da først kan man lese temperaturen.Det nytter altså ikke å kjøre f-eks prime 95 i et minutt, å lese av temperaturene. Det er veldig mange som gjør denne tabben,(muligens med overlegg) da de ikke tenker på at vannet sakte men sikkert vil bli varmere til et visst punkt. Leser man temperaturen en time etter load, har vannet for lengst blitt avkjølt igjen. Og da spiller det ingen rolle om maskinen har gått med full load i 3 døgn eller 3 minutter på forhånd. Du vil få akkurat samme temperatur. Skulle akkurat til å skrive det samme (nesten) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 Lar det alltid stå på 100% load over natta. Tåler den ikke det så er det jo noe galt uansett og slår seg av automatisk. Men tester med korte runder først. Er ofte over tid man får den reelle belastningen. Særlig hvis man tar en full stresstest hvor GPU, CPU, RAM, HDD og alt jobber samtidig en stund. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Og denne er grei å få inn i et miditower? Hvilke kabinetter er dne best til, utenom LianLi kabbet jeg har i oversikten min... Hvis du ser på produktsiden til denne vannkjølingen, så er det mulighet for montering av radiator eksternt! Tror det skal være rimelig isi å putte denne inn i et kabinett uten å bruke stikksagen en eeneste gang Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Waterchill har hurtigkoblingsnipler :S de lekker veldig lett når du dytter litt på dem (snakker av egen erfaring) Hvis du setter dem skikkelig på så skal dem ikke lekke, jeg kan dytte på og vri på dem mens pc'n står på uten at det skjer noe! Sikker på at du har kuttet slangene rett? det har veldig mye å si for lekkasje! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Hva er beste måten å kutte rett på? klemme den flat med en linjal og så kutte med tapetkniv? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Det finnes verktøy for dette. Tror kanskje Clas Ohlson har det. Prinsippet er en spiss kniv som kutter fra midten og ut, i tillegg til at det gir god støtte til slangen. Det er mitt tips! Verktøyet er ganske enkelt, så det bør ikke koste skjorta! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Ok, godt tips. En cigarkutter ? Endret 13. september 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Nesten, bare at den har støtte og kutter med spissen først! Og så kutter den heeeeeelt rett Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Jeg holdt slangen rett, og klippet den med en skarp saks. den blei 100% rett den! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå