Gå til innhold

Q-TEC "350W" på AMD64! *Nytt power...*

Anbefalte innlegg

Men jeg kan love deg at Aspire 520W greier jobben. Kjører selv GainWard 6800GT klokket til Ultra, 3 disker og AMD64 pluss noe småstæsj i tillegg.

Hva er leveringstidene ti den sjappa? Bra service? Hvis NorthQ'n holder så tar jeg den, det andre så SINNSYKT rått ut, og det er sikkert bedre, men det var den prisen da... :hmm: Blir så usikker... Men, er ikke sikekrt at jeg kjøper X800XT, mulig jeg går for et 9800PRo og flasher til Xt hvis det blir behov for det og bare setter på en extra kjøler i PCi porten... For hvis NorthQ'n ikke tar 9800 så tar jeg ikke den, men for all del, NorthQ'n tar vel 9800... Takker for extremt raske svar!

5 dager mener jeg å huske. Aspire 520W svartfarget utgave koster 531,-

Se omtale av lillebroren her og bedøm selv ;) Overklokking.no roser den høyt oppe i skyene. Og jeg er storfornøyd selv også. Hvis du liker pleximoddet velger du 500W. Hvis du liker litt mer kraft og nøytralt utseende velger du 520W.

Den NorthQ-PSUen garanterer jeg er god nok til det du først planla. Skal du ha noe som varer en stund og med strømkrevende oppgraderinger som skjermkort, disker osv. ville jeg sett på Aspire istedet.

Edit: rettet 1 dusin skriveleifer :blush:

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da må jeg nok vente ikke bare til tirsdag som jeg egentlig skulle levere pc'n og få den satt sammen (Vil ikke ødelegge noe selv), men jeg må vente helt til Torsdag! Pleier å være slik på komplett:

Dag I   - Bestilling, pakken pakkes

Dag II  - Pakken leveres posten

Dag III  -Pakken annkommer omregistreringssentral

Dag IIII -Pakken er i min hule hånd...

Kjenner igjen den prosessen der ja... og jeg bor midt i Norge.

Sveinl.

Samme problemet her.. og jeg bor 5 mil fra Kompletts lager! Heldigvis finnes nå Netshop hvor jeg kan kjøre og hente varene en times tid etter at de er bestilt så lenge det er kontortid :thumbup:

Endret av _Xorcist
Lenke til kommentar
Det blir nok iallefall 2år til det blir gjort noe mer med pc'en etter at jeg har byttet skjermkort nå. Bytter nok til 9800PRO og mulig flash av det om det blir nødvendig etterhvert. Så poweret "mitt" holder til 9800 og litt neon eller?

Hvis det er NortQ du mener så vil den holde til 9800 ja.

Men den Q-tec'en er jeg meget skeptisk til da. Tror du må ta sjefsavgjørelsen på dette selv. Har hørt at de som har 2 vifter, slutter den ene å gå etter ei stund. Er du uheldig, slutter begge og sjansen for havari er stor.

Men du kan jo ta sjansen hvis du tør da. Det er trossalt en del folk som aldri har hatt trøbbel med Q-tec'en sin også da.

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Tror ikke jeg tør statse på q-tec'n.

Jeg går for NorthQ'n, billig og bra :) Hvis jeg finner ut av at den ikke holder så får jeg bare bytte den, men det blir nok sikkert 2-3 år til ;) Så det får holde inntill da.

Takker for mye hjelp Sveinl! Du hjalp meg med HD'n min og du :) Tusen Takk til alle dere andre også da :)

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg tør statse på q-tec'n.

Jeg går for NorthQ'n, billig og bra :) Hvis jeg finner ut av at den ikke holder så får jeg bare bytte den, men det blir nok sikkert 2-3 år til ;) Så det får holde inntill da.

Takker for mye hjelp Sveinl! Du hjalp meg med HD'n min og du :) Tusen Takk til alle dere andre også da :)

Ikke noe å takke for. Bare hyggelig å hjelpe.

Den NorthQ-PSUen vil du nok ikke angre på. Disse er kvalitet og leverer ofte mer enn de skal. Det har jeg lest i mange innlegg i forumet tidligere.

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Bestiller NorthQ'n nå. Håper bare bildet er opp ned.

Mener: Håper Vifta kommer til å være vendt ned og ikke opp som på bildet etter montering. Blir nemlig dårlig med kjøling om den er vendt opp som på bildet, for da suger den bare i stålet til toweret istedet for luft...

I219339.jpg

EDIT: Jeg har vanlige HD'er, ikke noe SATA, men de passer til HK'et eller? Hvis ikke må jeg kjøpe noe sånn konverter greier? I tilfelle kan noen linke?

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Liten kommentar til det :

Det er litt ulikt strømbehov for et nforce2 med atlon-xp og

nforce3 med amd64 , både hk og cpu drar mer strøm .

Ghost , signaturen din sier r9600 og det kjører kun med strøm via agp porten og ikke +12v ( har r9600xt selv faktisk og det er en av de mest strøm snille kortene man får sett opp mot ytelse).

Lenke til kommentar
Husk at Q-Tec også har en tendens til å ødelegge HD'er grunnet elendig spenningsforhold.

Dette er et meget godt poeng :thumbup:

Jeg har også tidligere lest at spenningen er dårlig og kan/vil på sikt "drepe" diskene. Det jeg ikke vet, er om problemet er rettet på nyere utgaver. Jeg hadde ikke turt å ta dette som noen selvfølge... Jeg har disker for ca. 4500 kroner i maskina.

Dersom jeg hadde hatt Q-tec, hadde jeg risikert et utlegg på over 5000 kroner dersom den hadde tatt diskene og høyst sannsynlig enda mere dersom den hadde havarert. Da er det etter min mening bedre å styre unna og heller legge på noen hundrelapper ekstra til en strømforsyning folk har gode erfaringer med.

Jeg synes ikke en PSU er verdt over 5000,- hvis uhellet skulle oppstå.

Sveinl.

Lenke til kommentar
Liten kommentar til det :

Det er litt ulikt strømbehov for et nforce2 med atlon-xp og

nforce3 med amd64 , både hk og cpu drar mer strøm .

Ghost , signaturen din sier r9600 og det kjører kun med strøm via agp porten og ikke +12v ( har r9600xt selv faktisk og det er en av de mest strøm snille kortene man får sett opp mot ytelse).

Har ikke oppdatert profilen på en stund vettu. Men nå må jeg presisere at du må ha "WP" versjonen av q-tec for at det skal bli nå bra.

Lenke til kommentar

Et av problemene med QT's PSU er at det stadig vekk synes å være

forskjellige produsenter.

I QT's svarte standardk. som leveres med 350W PSU har jeg sett at

ikke mindre enn 3 produsenter er representert .

Dersom dette også gjelder QT's separate PSU vet ikke kjøper hvilket

produkt som blir levert.

Lenke til kommentar
Bestiller NorthQ'n nå. Håper bare bildet er opp ned.

Mener: Håper Vifta kommer til å være vendt ned og ikke opp som på bildet etter montering. Blir nemlig dårlig med kjøling om den er vendt opp som på bildet, for da suger den bare i stålet til toweret istedet for luft...

I219339.jpg

EDIT: Jeg har vanlige HD'er, ikke noe SATA, men de passer til HK'et eller? Hvis ikke må jeg kjøpe noe sånn konverter greier? I tilfelle kan noen linke?

Jada, bildet er opp ned. Viften suger luft rett ved CPU kjøleren, blåser den gjennom PSU og ut av kabinettet oppe bak.

Lenke til kommentar

Vil bare si til de som er så negative her at til deres informasjon har jeg kjørt Q-tec "OEM" PSU i flere år nå helt stabilt, riktignok på P3 866 + "P4" Celeron 2GHz og P4 2,8 ,men med endel scsi stash og Radeon fra 64 Vivo -> Radeon 9800 pro....

Er vel bare heldig jeg da :thumbup:

Lenke til kommentar
Vil bare si til de som er så negative her at til deres informasjon har jeg kjørt Q-tec "OEM" PSU i flere år nå helt stabilt, riktignok på P3 866 + "P4" Celeron 2GHz og P4 2,8 ,men med endel scsi stash og Radeon fra 64 Vivo -> Radeon 9800 pro....

Er vel bare heldig jeg da :thumbup:

Sikkert uproblematisk da PIII kort trekker cpu strøm via 5v , ikke 12v som P4 og AMD k7/k8 .

Der skiller nok PSU'en seg ut , kontra i atx12v baserte system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...