Gå til innhold

Q-TEC "350W" på AMD64! *Nytt power...*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Teddy, et lite OT-spørsmål, ikke for å være frekk: Hvordan kan du ha nesten 600 innlegg i dette forumet og ikke fått med deg den allmene oppfatningen av at Q-Tec suger?

Og så On-topic, kan godt hende Q-Tecen vil klare å kjøre systemet ditt uten problemer, men det er nok en del større sjansespill enn ved andre PSUer, som f.eks den NorthQ PSUen som har blitt anbefalt. den blir du nok fornøyd med. Men selv den kan være knapp hvis du skal ha inn et X800/6800-kort.

Lenke til kommentar

Da må jeg nok vente ikke bare til tirsdag som jeg egentlig skulle levere pc'n og få den satt sammen (Vil ikke ødelegge noe selv), men jeg må vente helt til Torsdag! Pleier å være slik på komplett:

Dag I - Bestilling, pakken pakkes

Dag II - Pakken leveres posten

Dag III -Pakken annkommer omregistreringssentral

Dag IIII -Pakken er i min hule hånd...

Lenke til kommentar
Da må jeg nok vente ikke bare til tirsdag som jeg egentlig skulle levere pc'n og få den satt sammen (Vil ikke ødelegge noe selv), men jeg må vente helt til Torsdag! Pleier å være slik på komplett:

Dag I - Bestilling, pakken pakkes

Dag II - Pakken leveres posten

Dag III -Pakken annkommer omregistreringssentral

Dag IIII -Pakken er i min hule hånd...

Kjenner igjen den prosessen der ja... og jeg bor midt i Norge.

Sveinl.

Lenke til kommentar
Vil NorthQ poweret takle litt neon? Hvis ikke er det egentlig ikke så farlig; da bare dropper jeg neon. Mulig jeg hadde lyst til å skjære litt i toweret etterhvert... ;)

Det trenger du nok ikke å bekymre deg for.

Har hørt så mye bra om den NorthQ-PSUen at jeg tror det holder i lange baner ;) Så stæsj opp PCen din med det du møtte ønske.

Til forskjell fra Q-tec, vil ikke denne rive med seg annen hardware dersom belastningen blir for mye. Og den har nok innebygget sikkerhet vil jeg tro, som skåner både hardware og PSUen selv.

Kvalitet koster litt ekstra men du verden så mye mer det er verdt den dagen en billig PSU torpederer hardwaren din.

Sveinl.

Lenke til kommentar

jada, NorthQ'en skal nåkk klare å dra et par neon lys.

fant denne PSU kalkulatoren, vet ikke om den er til å stole på..

edit: http://www.jscustompcs.com/power_supply/ <--- PSU kalkulatoren

Forresten, noen-lys dreger ikke så mye strøm, er nåkk mer Skjermkort, hardisker og slikt som trenger kraft.. NorthQ'en vil nokk dra et x800xt ja..

Endret av H.kon
Lenke til kommentar
Vil heller betale 400kr for en bedre PSU enn å risikere at oppgraderingen min på 4500kr går i vasken....

Og NorthQ'n vil også takle X800XT? (Uten neon / med) Lurer nemlig på å kjøpe X800XT når det blir litt billigere.

Tør ikke love noe, men tror det skal gå bra.

Men jeg kan love deg at Aspire 520W greier jobben. Kjører selv GainWard 6800GT klokket til Ultra, 3 disker og AMD64 pluss noe småstæsj i tillegg. Aspire 520W takler utrolige 35A på +12V.. Sjekk 12V på de PSUene du planlegger å kjøpe og velg ut fra dette og pris du ønsker.

Spørs hvor mye du planlegger å oppgradere egentlig. Det endelige PSU-valget bør du ta nå, ellers kaster du penger ut av vinduet.

Edit: Tilleggsinformasjon er at Aspire 520W har 3 stillegående vifter. Skulle du likevel mene at de bråker, er det en justerbar knapp/hjul på baksiden hvor du kan justere den til omtrent lydløs. Og skulle det bli for varmt vil den automatisk skru opp viftehastigheten selv. Men det vil aldri bli nødvendig da min 520W knapt blir lunken ved full last.

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Jeg har maila rundt og alle har sagt at TwinMOS'en min skal virke bra med HK'et og CPU'n, hvis den faktiskt IKKe passer nå, da renner begeret over for meg, jeg har maila komplett om det passer og, de sa at det passer. Så hvis RAM'n svikter nå går jeg og henger meg... Da har jeg uventet byttet :

-Kabinett med PSU [PSU'n jeg hadde og kabinettet var for lite]

-PSU'n som var i det nye kabinettet [Den var for dårlig]

-RAM [Passet ikke] Denne håper jeg for all del passer da... Hvis ikke så ....!

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Men jeg kan love deg at Aspire 520W greier jobben. Kjører selv GainWard 6800GT klokket til Ultra, 3 disker og AMD64 pluss noe småstæsj i tillegg.

Hva er leveringstidene ti den sjappa? Bra service? Hvis NorthQ'n holder så tar jeg den, det andre så SINNSYKT rått ut, og det er sikkert bedre, men det var den prisen da... :hmm: Blir så usikker... Men, er ikke sikekrt at jeg kjøper X800XT, mulig jeg går for et 9800PRo og flasher til Xt hvis det blir behov for det og bare setter på en extra kjøler i PCi porten... For hvis NorthQ'n ikke tar 9800 så tar jeg ikke den, men for all del, NorthQ'n tar vel 9800... Takker for extremt raske svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...