Gå til innhold

Q-TEC "350W" på AMD64! *Nytt power...*

Anbefalte innlegg

De på datasjappa sa at q-tec kabinettet var et "realt kabinett" som kan brukes på AMD64 som jeg har kjøpt. Det fulgte med strømforsyning. Jeg har altså kjøpt toweret, og det står 180W på strømforsyningen, og "SUPPORTS P4" står det på strømforsyningen... Men jeg har jo AMD64!?!

Vet at q-tec powersupplys ikke er så veldig bra, men jeg skal verken overklokke eller stappe pc'en full av neon.

Det eneste som skal kobles til er ASUS K8N-E DELUXE, AMD64 3000+ BOXED, 2Hd'er, en PAPST 19dB vifte og en CD brenner. Strømforsyningen fungerer fint til dette? Begynte nemlig å lure når det stod "SUPPORTS P4" på siden... :confused:

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med q-tec strømforsyningene er mangel på innebygde beskyttelser i elektronikken . Dette gjør det mulig å overbelaste de til at de produserer dårlige spenninger , eventuelt blir så overopphetet at de brenner opp/poffer og tar annen hardware med seg i dragsuget .

Men uten at de overbelastes er det ingen fare , problemet er at de lar deg gjøre det.

Lenke til kommentar

Jeg orker ikke vente lenger nå.... Skulle vært ferdig for 5 dager siden, men så hadde jeg micro atx, fikk denne kassa og nå skal powersupplyet være for dårlig? Hvis det holder er jeg fornøyd, 0 overklokking eller neon burde vel gå bra? Det burde det ikke sant? Jeg orker ikke flere nedturer nå.... Det stod 350W på komplett.no, men det er visstnok peak effekten...

Lenke til kommentar

Her på foumet har Q-tec et veldig dårlig rykte, og det er fortent, dette er det tredje største forumet i verden (tror jeg, sto på forsiden da de runnet 2 miliarder innleg). og det er bare brukere av Q-tec strømforsyninger som har raportet om ødelagt hardware(tror jeg, gidder ikke lese gjenom alle topicene om ting som ikke funker).

Lenke til kommentar
Her på foumet har Q-tec et veldig dårlig rykte, og det er fortent, dette er det tredje største forumet i verden (tror jeg, sto på forsiden da de runnet 2 miliarder innleg). og det er bare brukere av Q-tec strømforsyninger som har raportet om ødelagt hardware(tror jeg, gidder ikke lese gjenom alle topicene om ting som ikke funker).

Q-Tec har vel dårlig rykte på stort sett alle fora..

Endret av _Xorcist
Lenke til kommentar

Jo det stemmer det du sier.

Jeg har også hørt om mange tilfeller hvor Q-tec river med seg mye hardware i dragsuget når de går fyken. Og på dette forumet er det rapportert om unormalt mange Q-tec PSUer som går istykker.

Til -Teddy-, jeg ville sett på produktguiden på hardware.no og sett hvilke tilbakemeldinger din PSU får av andre som har kjøpt den.

Edit: Finnes det ikke noen registrerte erfaringer, ville jeg sett på erfaringene registrert på de andre Q-tec-PSUene slik at du får en generell oppfatning av produktet.

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Slutt å tulle da folkens. Det sier ikke poff etter 5 minutter bare med hovedkortet tilkoblet (selv om jeg tolker dette som en aldri så liten overdrivelse :-) )

Hvis du bare skal koble opp systemet og teste det, så går det sikkert helt greit. Hvis du holder 9800 Pro kortet langt unnå, så går det nok greit en stund. Men jeg vil absolutt råde deg til å bestille ny PSU ASAP, gjerne NorthQ som jeg selv har prøvd. Den er stillegående og vistnok bra ellers også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...