wartex Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Hei, jeg har office 2003, md outlook, hvis noen sender meg mail, med et filvedlegg, som er f.eks EXE fil eller noe slikt, gir ikke outlook meg lov til å åpne eller lese mailen.hjeelp. kanjeg fjerne noen sperre for dette? takker for svar Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Usikker på hvor man fjerner det i 2003... Men siden M$ har fått skylden for det meste av virus spredning skal det ikke forundre meg om de har fjernet muligheten helt. Men hvorfor skal noen sende deg en EXE file? På vår mail server blir alle e-poster med vedlegg type EXE, COM, PIF, SCR, VBA, etc. automatisk rejecta eller slettet. I 90% av tilfellene man mottar slike vedlegg er det virus. Strengt, men sånn er det blitt idag. Uansett, skal noen absolutt sende en EXE, BAT eller COM fil, så får de ZIPpe den først, eller ganske enkelt rename den før de sender den. Rename EXE til f. eks. ZIP eller DOC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå