Lanka Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Jeg prøver fortvilet å fjerne vokalstemmen i 2 sanger som jeg må ha til i morgen, men disse sangene har kun Monospor ser dt ut som. Noen som klarer å få delt opp sporene og invertert det ene sporet slik at vokalen blir borte. Eller andre måter å få fiksa det på? Hjelp. Jeg sliter Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Vokalen ligger vel som regel på et avgrenset frekvensområde. Jeg husker ikke dette nå, men hvis du finner det ut, finner du sikkert en måte å fjerne/blokke dette. Og sangen vil være uten vokal, problemet er vel det at du mister ofte en del av musikken også. Lenke til kommentar
monodonk Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Hei, Å fjerne vocalen på mono opptak er desverre teoretisk sett helt umulig. Jeg har alikevel prøvd med en kombinasjon av fasevending, delay, sidechainer og EQ men, det funker ikke i det hele tatt. Stemmer blir foresten oppfattet som tydeligst rundt 2Khz og du kan jo prøve å skru ned akkurat det området. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå