Gå til innhold

windows er ustabilt

MingLee

Anbefalte innlegg

Windows XP Pro Engelsk m/sp1 er blitt voldsomt ustabilt. Får ofta blåskjerm med stop 0x000000... meldinger. Noen ganger står det at nv4.dll er problemet.

Men problemet er at maskinen restarter nesten like etter at meldingen dukker opp, og dermed gjør det umulig for meg å skrive ned eller lese hele feilmeldingen.

Lurer litt på om problemet skyldes at jeg bruker mitt integrerte geforce4 MX (HK: Asus A7N8X-VM), da skjermkorte mitt er inne til service.

Grunnen for at jeg lurer litt på det, er at jeg har aldri vært plaget med disse problemene førr jeg tok i bruk det integrerte skjermkorte. I biosen har jeg satt av 64 mb ram til skjermkorte. Windows har da 960 mb ram. Kjører rambrikkene i dual, kan dette være årsaken til problemene?

Windows er også blitt veldig ustabil i det siste, WMP stopper opp og ofte får jeg blåskjerm. Spill funger ikke, får som oftes blåskjerm. I AoK fryser bilde etter noen minutter, fargene blir rare og så avsluttes spille, eller så får jeg blåskjerm.

Noen som kan hjelpe?

PS! Har formatert maskinen to ganger.

Viste ikke hvor jeg skulle poste denne tråden, så moderator må gjerne flytte den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nForce2 kortene med integrert VGA kan være litt sære, sjekk om du

har siste biosversjon og du bør ikke overklokke med stramme timings

når du har VGA aktivert, det blir nok andre boller når du får

det eksterne kortet tilbake.

Btw. nv4.dll har vel tilknytting til VGA-drivere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...