toreide Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Når jeg nå skal gå i gang med å bygge opp vannkjølingen på pc'en min, ønsker jeg å ha kontroll med ulike temperaturer i systemet. - vanntemp - cpu temp - gpu temp - chipset temp Trenger tips om stoff på web, samt råd og vink om mulige løsninger. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Vel, CPU og Chipsettemp får du igjennom hk sine egne sensorer. Last ned Motherboard Monitor 5 for å lese det av. Ved hjelp av denne kan du lese av de andre temperaturene Edit: Skjermkortet har vel kanskje sin egen temperatur sensor? Mene 9800 Pro skal ha det.. Endret 11. september 2004 av Stig-Arne Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Edit: Skjermkortet har vel kanskje sin egen temperatur sensor? Mene 9800 Pro skal ha det.. 9800 Pro har ikke men 9800 XT har Endret 11. september 2004 av taz Lenke til kommentar
toreide Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 HK's egne sensorer er vel ikke helt nøyaktige? Sikkert OK med cpu avlesningen, men hvor blir mb temp avlest på hk'et mitt? Hadde passet bra med et termometer med 4 sensorer, vann - cpu - gpu - chipset. Finnes det noe slikt? Kan Li Lian sensorene brukes i vann, eller trenger jeg et helt annet termometer for dette? Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Går helt fint å stappe en lian li sensor i vanntanken, det gjorde no jeg. Fikk korrekt vanntemp! Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Bruker et T-stykke på slangen der en sonde fra et termometer er montert inn. Sees helt nederst til venstre Termometeret er Clas Ohlson 34-4111 (side 67 i forrige katalog) Termometeret montert i CD-brønn Endret 11. september 2004 av OogaBooga Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Hvis det er av disse sensorene innpakket i sennepsgul plast, så ville jeg absolutt smurt et tynt lag epoxy på alt som hadde havnet i vannet. Men når det gjelder måling av vanntemp, så er det en løsning som er mye bedre etter min mening. Sett sensoren på radiator, i området hvor niplene er festet. Her er det "enkeltskrog" og det som er i mellom er 1 mm med messing som leder varmen utmerket. Men det er meget viktig å legge noen form for isolasjon over føleren der den er montert, eller kan og vil lufttemperaturen kunne påvirke den. Lenke til kommentar
Lapsy Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Denne burde jo funke helt perfekt til å måle vanntemp. Edit: leif Endret 11. september 2004 av gran3 Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Du kan jo kjøpe et T - stykke Og sette inn en plast plugg, slik du bruker når du skal skru inn en skrue i en murvegg. Lim denne inn med Araldit eller silikon (helst sikaflex) Ikke bruk superlim (lynlim) det blir oppløst av vann over tid. Når dette har tørket borer du opp pluggen slik at proben på denne passer inn. Lim så proben fast, ta gjerne litt krympestrømpe over T - stykkert og oppover ledningen. Du kan selvfølgelig lage en slik tempføler av alle følere, med denne typen føler er ikke vanntett over tid. (jeg har prøvd og putte den rett i vann, etter 14dager viste den 90grader)Jeg laget den vanntett med og trykke den inn i en 2mm gummislange, fylt med sikaflex. Her er min Tempføler, laget på denne måten. edit:leif Endret 16. september 2004 av bluesman Lenke til kommentar
am3k Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Flytte til vannkjøling...? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Flyttes fra kjøling - luft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå