Mr_Tiger Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Jeg har installert en W2000 Server med DHCP oppsett. Når jeg setter opp en pc i nettverket med motta IP-adresse, så fungerer dette helt fint, det gjør den. Problemet er bare at ingen maskiner, hverken pc'er eller server kommer på internet. Jeg har en Jensen Wireless Broadband Router II med 4 10/100 mBits porters switch på. Dette har også en funksjon for DHCP, men denne er disablet. Hva kan jeg gjøre for at pc'ene og serveren i nettverket skal komme på internet? // Fersking som trenger hjelp Lenke til kommentar
darksoul1900 Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Mulig at jeg tar helt feil her. Men har ikke rutern din innebygd dhcp server? Er alle pcene koblet til rutern? Lenke til kommentar
Tbone87 Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Har samme problem jeg og, har oppsettet: Router -> Server -> Switch -> BrukerPC. Jeg får pinga routern, men jeg får ikke tilgang til internett, så jeg regner med det har noe med routern å gjøre. Poster hvis jeg får til =) Endret 11. september 2004 av Tbone87 Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 I DHCPen på 2000-serveren har du vel lagt inn at routeren din sin IP skal være default gateway.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå