Gå til innhold

Bilspill blir dårligere og dårligere...?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Berre vent til Juiced kjem! Makan til realistisk spill har eg ikkje sett! :w00t:

Hva har du røyka?

Hæ?

Har du prøvd det?

Ja, faktisk. Og makan til "binært" veigrep skal du lete lenge etter. Enten så sitter du klistra til veien NFSU-style, eller så sklir du rundt som om du kjørte isrally. Realisme "my ass".

Var ikke det pga at noen verdier i en eller config fil er låst for å behage NFSU-generasjonen? Mener jeg var borti noe en plass det er sto at man kunne få spillet mye mer realistisk med å tweake det litt her og der..

Lenke til kommentar

For dere som vil ha realisme, kjøp Richard Burns Rally!!

Det finns ikke noe som er eller som har vært i nærheten av realismen som det er på det spillet!

 

Det er veldig vanskeligt i begynnelsen men man får dreisen på det etterhvert, og da er det skikkelig morsomt også. Man blir nesten litt stolt av å komme gjennom hele banen uten å smelle inn i trær, stein eller gjerder når man spiller med full realistic skade på bilen.

 

Men dette spillet spilles med ratt og pedal!!

Men det gjør jo ingen tingen :p

 

Det er bare rett og slett genialt! Ganske morsomt å se på "Reply" etterpå også :) DiggDigg :p

Lenke til kommentar

Hvis realisme i et bilspill er at det skal være vanskeligst mulig så er Richard Burns bra. Har man 40 km/t og treffer en liten stein så ruller man MINST 200 meter og farta øker sikkert til 100 km/t mens man ruller...så stopper man igjen. Og har man de samme 40 km/t inn i en sving(som ikke er brå engang) på en grusvei klarer man den garantert ikke..man MÅ bremse før uansett hvor lav farta er.

Kan godt være at det blir bedre når man har spilt det litt men avinstallerte det i ren fortvilelse :ermm:

Lenke til kommentar
Hvis realisme i et bilspill er at det skal være vanskeligst mulig så er Richard Burns bra. Har man 40 km/t og treffer en liten stein så ruller man MINST 200 meter og farta øker sikkert til 100 km/t mens man ruller...så stopper man igjen. Og har man de samme 40 km/t inn i en sving(som ikke er brå engang) på en grusvei klarer man den garantert ikke..man MÅ bremse før uansett hvor lav farta er.

Kan godt være at det blir bedre når man har spilt det litt men avinstallerte det i ren fortvilelse :ermm:

hehe... du får trene litt mere! :p

Lenke til kommentar
Panodil Skrevet 12/12/2004 : 03:09

Og har man de samme 40 km/t inn i en sving(som ikke er brå engang) på en grusvei klarer man den garantert ikke..man MÅ bremse før uansett hvor lav farta er.

Kan godt være at det blir bedre når man har spilt det litt men avinstallerte det i ren fortvilelse 

:D Yes, det er nettopp ting som dette som gjør det så utrolig bra, har du prøvd å kjøre bil på grusvei i virkligheten er det desverre slik det er!!

Men ja du må passe på farten, 40 Kmt er godt under max turtall i 1. gir, og da klarer du alle svingene... (men skal innrømme at jeg var en smule fortvilet de timene jeg brukte på å få en bra tid på siste kjøreskoletesten :p )

 

Og bare for å si det, de som nevner NFSU osv her, har enten ikke lest første innlegg, eller har en helt annen oppfatning enn meg på hva som kan kalles realistisk bilspill.

Jeg er fult klar over at det finnes en hel del spill med feks mye fartsfølese, og god grafikk, men den feelingen som er i ratt, og filterjustringsmulighetene i pedaler/ratt som er i Burns er det ikke mange som macther.

 

Vil forresten igjen nevne F1 Challenge, det er jo annen kategori, men veldig bra på det jeg snakker om.

 

Er det noen som har litt info om Live for speed?, det har jeg litt tro på.

Er det kommet, eller når kommer det?

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Jeg vil personlig si att til dags dato er Rally Trophy det beste bilspillet.Ble ganske skuffet over Flat Out,ble fort  statisk og kjedelig.

Jepp - Rally Trophy er/var et fantastisk spill. Definitivt en av mine favoritter.

 

En annen højdare er (Mobil 1) Rally Championship som kom i 1999 eller noe - må være det bilspillet jeg har spilt mest noensinne. Noen av banene var virkelig laaaange - gjerne 12-15 minutters hårreisende kjøring i ett strekk. Herlig!

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Enig at "Live for speed" har realisme,noe annet hadde jo vært og juge.men skulle ønske de kunne gjort noe mere ut av spillet.bedre grafikk,flere biler/baner og pitstopp ?flere spillmoduler,ja de kunne fått mye mere ut av det.

 

Jeg synes handlingen er veldig bra,men det er alt !

 

Ps:har ikke prøvd fullversjonen,men ikke sikker på om den er vært pengene..

Lenke til kommentar
Enig at "Live for speed" har realisme,noe annet hadde jo vært og juge.men skulle ønske de kunne gjort noe mere ut av spillet.bedre grafikk,flere biler/baner og pitstopp ?flere spillmoduler,ja de kunne fått mye mere ut av det.

Med tanke på at Live for Speed nesten er hjemmelaget på hobbybasis så har de fått mye ut av det. Og det kommer mer til det etterhvert. Første del (S1) er ute, og som Aasgaard sa, så venter vi på hva del S2 vil bringe. Var vel snakk om det skulle komme pitstops, dekkslitasje og muligens en skademodell da?

Lenke til kommentar
Jeg synes handlingen er veldig bra,men det er alt !

Så er det også det desidert viktigste. Nettopp handlingen som i lengden avgjør hvor underholdende et bilspill er.

 

Når det er sagt er jeg helt enig i at spillet hadde hatt godt av depotstopp, dekkslitasje, flere biler, flere baner og skademodell. Det kommer da også i S2. Vi gleder oss. :)

Lenke til kommentar
Enig at "Live for speed" har realisme,noe annet hadde jo vært og juge.men skulle ønske de kunne gjort noe mere ut av spillet.bedre grafikk,flere biler/baner og pitstopp ?flere spillmoduler,ja de kunne fått mye mere ut av det.

Med tanke på at Live for Speed nesten er hjemmelaget på hobbybasis så har de fått mye ut av det. Og det kommer mer til det etterhvert. Første del (S1) er ute, og som Aasgaard sa, så venter vi på hva del S2 vil bringe. Var vel snakk om det skulle komme pitstops, dekkslitasje og muligens en skademodell da?

Sjekk ut www.liveforspeed.net

 

 

Se på menyen til venstre der det står Cars and tracks. Der får du en oversikt over noe av det som kommer.

 

S2 vil inneholde 10 nye biler. Bilene får gjennomsiktig glass. Tre nye baner, alle med mange forskjellige konfigurasjoner. Så det blir nok nermere dobbelt så mange baner i S2 som i S1.

 

S2 vil inneholde biler innenfor Formula sjangeren, GTR, Mini morris lignende biler,osv.

 

Dekkslitasje er jeg rimelig sikker på blir implementert, skademodell har vi fått se i både bilder og videoer, bensinbruk. Pit stops. At helhetsinntrykket i spillet blir bedre tviler jeg ikke på. Utviklerne er perfeksjonister på godt og vondt ;)

Og i tilleg til alt dette blir det bedre fysikk(?) altså, demperne på bilene vil reagere mer naturlig enn det de gjør nå. Desverre er S2 blitt "utsatt" til neste år, var prat på at den skulle komme før Jul.

 

Spillet utvikles i tre Stages, (S1, S2, S3) Det spillet som er tilgjengelig nå er S1, og med tanke på at det er ca to år gammelt er det fantastisk bra. Er 100% sikker på at når S2 kommer vil det bli det beste Online bilspillet tilgjengelig.

 

 

Men det beste med spillet er følelsen når man spiller Online. Finner man noen som kjører skikkelig og ikke bare tenker på seg selv så kan man ha det utrolig artig.

 

For mer innfo kan du lese her:

http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=309206&hl=

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...