flodhest Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Ikke at jeg ikke er fornøyd, men jeg bare lurer på om basskassa mi med 2x8" blir bedre om jeg sager og mekker til to luftehull? Har det noe å si for bassen? Hva skjer da? Kassa skal brukes i bil, når den tid kommer. Her er et bilde. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Det er ikke bare å "mekke til to luftehull". Du må tune lengden på bassrefleksrørene til elementene, og alt etter hvilke frekvenser i bassen du ønsker å fremheve.. her er litt lesestoff. Det kommer jo også an på hva slags musikk du spiller. En trykkammer kasse spiller strammere bass, mens en bassreflex spiller gjerne dypere med mindre effekt-krav på forsterker, og spiller også høyere med samme forsterker. Elementene tåler derimot mer effekt i en trykkammerkasse en i en bassreflex-kasse.. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 Takk for info likferd! *lese* Lenke til kommentar
Vectrex Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 For å utnytte fordelene både til lukket kasse og bassreflekskasse (med hull) kan du bygge en båndbasskasse. Ta en raskt søk! Disse kassene er effekttålige og spiller svært bra! Litt mer pes å bygge! Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Vil ikke den glassplata foran elemtene drepe mye av lyden? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Vil ikke den glassplata foran elemtene drepe mye av lyden? samma sier jeg, ville ha mekket to griller foran istede Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Vil ikke den glassplata foran elemtene drepe mye av lyden? Nei, faktisk ikke. Det er svært liten forskjell på lyden med eller uten plexiglass plate. Men forskjellen blir sikkert større når jeg får meg sterkere forsterker med ordentlig delefilter. Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Vil ikke den ruten foran elementene til slutt drepe de? For all luft som elementet skubber foran seg blir sendt tilbake.. Og da får elementet et tilbakeslag som jeg mener ikke er helt sunt.. ? Shoot me if im wrong Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Vil ikke den ruten foran elementene til slutt drepe de? For all luft som elementet skubber foran seg blir sendt tilbake.. Og da får elementet et tilbakeslag som jeg mener ikke er helt sunt.. ? Shoot me if im wrong Interessant tanke. Har ikke merket noe til det nå, men om jeg hadde hatt større forsterker ville det nok vært en fordel å ta av plata. Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Du kan vere ekstremt heldig, man trenger trossalt ikke så veldig stor forsterker til å få elementet til å flytte luft Men jeg ville ha tatt vekk den platen . Endret 13. september 2004 av SintBrus Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Uff, best å fjerne den plexi-plata. Det du har nå er en båndpasskasse der plexi-plata virker som en lekk slave. Ikke for å være slem eller noe, men hvis du ikke hører stor forskjell ved å ta av plata, så er du enten døv eller så er kassa forferdelig dårlig i utgangspunktet. Elementene blir forøvrig ikke ødelagt av å ha plata der. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Uff, best å fjerne den plexi-plata. Det du har nå er en båndpasskasse der plexi-plata virker som en lekk slave. Ikke for å være slem eller noe, men hvis du ikke hører stor forskjell ved å ta av plata, så er du enten døv eller så er kassa forferdelig dårlig i utgangspunktet. Elementene blir forøvrig ikke ødelagt av å ha plata der. Det er ikke de beste elementene nei, men fungerer til mitt bruk, så jeg er fornøyd Har forøvrig ikke plata på nå. Lenke til kommentar
Cezar87 Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Heisann, nå lurer jeg fælt her asså jeg fikk en basskasse av en kompis av meg for nesten 2 år siden, og siden jeg ikke har bil så har jeg brukt den på vanlig hjemmeforsterker og nå bruker jeg den på 5.1 anlegget mitt som jeg har på pcen (kobla ut bassern og kobla min der) også i dag så prævde jeg den i bilen til en kompis av meg og det kom nesten ikke noe lyd og hele bassen gikk ut og inn som en annen gærning som prøvde og komme seg ut av fengsel... også går den utrolig treigt ut og inn!! noen som kan svare meg på hva som er feil eller om det bare er forsterkeren hans som er fucka? dette er en 12" Gas subwoofer 600w håper på no bra svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå