Gå til innhold

Swapfile/diskaktivitet, kjøring av prog fra ram, m.m...

Anbefalte innlegg

Har 1024 MB ram, har satt swapfile=0. Likevel er det en del diskaktivitet når jeg gamer. Ønsker å kjøre spill rett fra ram! Sånn at det ikke blir noe diskaktivitet i det hele tatt. Finnes det programvare som kan laste filer/programmer inn i ram?? Er det farlig? Får man dem ut igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil jo være diskaktivitet under gaming, med mindre du innstallerer spillet i RAM'en hver gang du skal spille det... Spill krever som regel at det enten leses eller skrives fra/til disk.

"I am so smart, I am so smart! S-M-R-T, I mean, S-M-A-R-T!"

Homer J. Simpson

[ Denne Melding var redigert av: Spirograf på 2002-05-08 17:15 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-08 17:14, Spirograf skrev:

Det vil jo være diskaktivitet under gaming, med mindre du innstallerer spillet i RAM'en hver gang du skal spille det... Spill krever som regel at det enten leses eller skrives fra/til disk.

Jupp, og som kjent er harddisken treig som balle... (i forhold til RAM'en... i forhold til alt annet egentlig)

Lenke til kommentar

Når jeg tenker over det (... ja) så skal det ikke være loading _i mens_ du spiller. Lasting av grafikk/map/selve spillet osv, skal spille gjøre før den setter igang.

Hva kan det være da? My guess: bakgrunnsprogrammer. Ett eller annet sitter i bakgrunnen og tuller med deg/harddisken (kan være windows også for den saks skyld).

Ville jeg tro..

(og ja, cluet kom fra forrige post:"Med mindre du har nedlastinger eller annet som foregår =)")

[ Denne Melding var redigert av: Cronius på 2002-05-08 21:49 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...