Yamato47 Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Hei hei, Jeg lurer på om det er mulig på et eller annet vis, for eksempel ved å bruke emulator, å kjøre *bsd eller linux-systemer _inne_ i windows, som et vindu. Det hadde vært kjekt, for da kunne jeg kjøre disse systemene samtidig som jeg har tilgang til opplæringsmateriell via windows. Det blir også mulig å lære linux i 5 minutter om gangen *bsd-systemene har i alle fall beskjedne systemkrav, og burde ressursmessig fint kunne kjøre i et vindu i windows. Hilsen Are-Harald. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Det beste ville nok vært hvis du hadde en maskin til overs, da kunne du installert Linux på denne. Trenger ikke være så veldig sprek heller. Det finnes flere X-servere til Windows som kan brukes til å logge inn grafisk på en Linuxboks. Hvis du bare har en maskin til rådighet, kan du altså ta en titt på VMware, som lar deg kjøre flere operativsystemer samtidig på virtuelle x86-maskiner. Lenke til kommentar
Cadger Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 "Det hadde vært kjekt, for da kunne jeg kjøre disse systemene samtidig som jeg har tilgang til opplæringsmateriell via windows. Det blir også mulig å lære linux i 5 minutter om gangen" Det er ikke sånn du lærer det effektivt. Vil du lære deg *nix så legger du det inn på arbeidstasjonen din og bruker bare det. Lenke til kommentar
Radiax Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 http://www.vmware.com vmware gjør det mulig å boote et os fra et os. Så du kan kjøre linux i et vindu, eller kjøre windows i et vindu. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 9. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2002 Quote: Den 2002-05-08 21:57, Radiax skrev:http://www.vmware.comvmware gjør det mulig å boote et os fra et os.Så du kan kjøre linux i et vindu, eller kjøre windows i et vindu. Suverent : -D Jeg er i gang - nå kan jeg kjøre freebsd, rh, openbsd og min kjære xp-installasjon - samtidig! hmmm kjøpe mer ram :razz: mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå