Theo343 Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Jeg har satt opp 2 AMD alternativer og 2 Intel alternativer. Årsaken til at jeg ikke har flere forslag til hovedkort på Intel er at jeg kjenner Intel løsninger for dårlig, men kom gjerne med forslag til andre kort. Det jeg trenger hjelp til er å velge et av de 4 alternativene som jeg skal kjøpe neste uke. Hovedkort I noen av forslagene er det foreslått flere hovedkort, og jeg trenger hjelp til å bestemme meg for hvilket jeg skal kjøre på. Moderne funksjonalitet, stabilitet, grei overklokking, stillhet, god layout, bra bios og god spenningsregulator er viktig for meg på et hovedkort. Felleskomponenter Innenfor felleskomponentene har jeg problemer med å bestemme meg for kabinett. Rammen som er satt opp har jeg fra før, men kan byttes med ny hvis det er bedre. Skjermkortet kommer ann på hovedkortet, men vil helst ha 9800Pro ytelse eller bedre. Bruksområder/varighet Ellers skal PC'en brukes til alt mulig og hvis kun 1000.- skiller et bra Intel system fra AMD så er jeg absolutt interessert i et Intel system. Dette skal ikke ha topp ytelse, men være så bra at jeg kan utsette et planlagt S939/PCIe system i minst 1-1.5 år. (planen er å bruke de pengene jeg har spart nå til å få en brukbar PC og nok til å sette opp en bra filserver med raid5 i tillegg, istedenfor å kjøpe pc til 15.000 nå i år.) Alternativene (trykk på link for detaljer) Ny PC - Felleskomponenter AMD PC S-A Barton KT880/nForce2U4 XP2500+/XP-M2400+(35w) AMD PC S754 ALI M1687/Nforce3 250GB AMD64 3000+ Intel PC S478/800 i875P Northwood Intel PC LGA775 i915P Prescott Vannkjøling og tilpasset kabinett lagt til som opsjon. Lian Li PC6277B kr. 1795,- MIST Tsunami vannkjølingssett for S478/SocketA, Dual rad. kr. 2395,- Hvis det ser ut som linkene mangler info så gå til søkesiden så finner du listene mine der også. Endret 11. september 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Selle Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Det grafikkortet passer ikke på HK til Intel LGA775 oppsettet ditt Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Jeg vet, så det får evt. bli et 6800 kort hvis LGA775 blir løsningen. Men trenger som sagt besluttende råd ... Skal sette opp skjermkortet i i915p løsningen siden det er PCIe EDIT2: La inn Asus Extreme N5900 som er PCIe og skal være omtrent i pris og ytelse til 9800Pro AGP Endret 11. september 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 anbefaler at du tar oppsett 1 av intel der. Kliner inn http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTWCKIT04 Like greit å begynne med vann nå. Den er klokkevillig som juling den prossessoren. Hadde dog spandert på meg et 6800 gt eller x800pro som du flasher opp litt. Kjører du mitt forslag anbefaler jeg at du kliner til på OCZ PC4400 Gold Edition rammen Håper jeg ikke tullet til for mye i planen dine nå Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Øyvind... nå fristet du meg litt for mye her... hehe... Hvilket kabinett hadde vært bra til en sånn type kjøleløsning? Jeg er noob på Intel og hvertfall noob på vannkjøling. Vet at microplex selger spesiallagde LianLi kabinetter for vannkjøling men da begynner det å koste en del hehe. Hmm jeg som hadde tenkt til å ikke la meg bite av denne basillen... EDIT Virkelig konstruktivt forslag, skal sette dette som alternativ. Endret 11. september 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 tørr ikke si noe mer jeg. Med en gang jeg kommer inn i bilde, medfører det at ting plutselig begynner å koste Men det er jo drit fint da: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC6277B Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Øyvind... du skulle vært selger som ekstrajobb.. du vet akkurat hvor folk er svake *ler*. Jeg tenker nå at hvis jeg kjøper det Lian Li kabinettet som er ypperlig både til vannkjøling og luftkjøling så kan jeg jo slenge inn S939 løsningen i det om 1,5 år også har jeg egentlig ikke brukt penger jeg har kastet bort. Det Lian Li kabinettet er faktisk utrolig billig i forhold til hva du får for penga, og det at det ikke har avtagbart HK brett bryr meg ingen ting, har aldri hatt det jeg hehe hmm, Im a dead man EDIT Men det var det da.. å sette seg ned med vannkjøling når man aldri har forsøkt det før.. virker jo som det er så mange fallgruver i alt fra slanger til nipler og blokker og pumper osv osv... Hmm spørs om ikke karen som trodde han begynte å nærme seg mål og kunne trekke frisk luft må bli litt mer sår i øya denne helgen.. hmm Endret 11. september 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 he he. jeg tror ihvertfall det er greit å ebgynne med vann nå, slik at du behersker dette elementet. Hvis vi ser på det siste av det siste, så ser vi at det utvikler en del varme. Kombinasjon stillhet og kjølig er faktisk blitt umulig med luftkjøling. Ser du på eldre PC'er hører du ikke en gang at de er på, og det har jo ikke lagt opp noe annet enn noen jumbo dårlige vifter. Jeg tror at vi vil se flere typer alternative løsninger enn det vi har i dag. For vi går inn i en tid der varme stadig blir et økende problem edit: beklager alle leif, men tastatueret mangler bokstavene på tastene og er dessuten en eldre bærbar modell, hvor alt ikke virker så bra Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Det kabinettet er så sinnsykt deilig Men til saken.. For 10.000 kr. ++ (som du tydeligvis har) så ville jeg nok gått for et Socket 754 system med en A64 3200+ prosessor på et nForce 3 hovedkort.. *edit: teitleif Endret 11. september 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Å kjøpe seg ny PC er blitt så vanskelig som det kan gå ann Svaret er å satse på vann Alle andre vil prøve å lure deg vil jeg tro Svaret det ligger i h2o.. Lykke til Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Takk for innspill Øyvind. Spørs om jeg ikke investerer i et LianLi vannkjølingskabinett og en vannkjølingspakke for denne pc'en, som jeg da kan bruke til fremtidige pc'er også. Så får vi se hva vi putter inn i det. Men et Northwood system er vel den perfekte partner for for vannkjøling vil jeg tro siden AMD64 ikke lar seg klokke mer enn 10-15%?? Tenker eks. da på Snekker'n sine prestasjoner med en 3.0GHz Northwood. Men så fikk han vel til bra resultater med et K8NNXP basert AMD64 system også? Hmm nei dette ble ikke lett nå nei Endret 11. september 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 xp 2500 + klokker jo helt vilt, men socket A er steinalder Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Ok, har lagt til vannkjølingsløsningen som en opsjon i orginalinnlegget! Gå til toppen Men finnes det ikke lignende ferdigsett til LGA775? Det fantes til Socket A også, samt et annet vifteløst sett til 754/939 osv. Endret 11. september 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå