Gå til innhold

Fikk feil prossessor fra PSData?

Exorchist

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bestilte en barton 3000+, og nå har jeg fått den (og det andre utstyret). Når jeg nå åpner pakka med proc'en i, står det KV4E og ikke KV4D som orderen og nettsia sier. Har jeg fått en 200MHz FSB?? Jeg har nemlig planer om å kjøre det på 333, da HK og minne passer til dette...

Kanskje er det en ny revisjon? For på den Athlon XP/thoroughbred identifier, så får jeg beskjed om at serienummeret ikke stemmer, og dette har både jeg og kona dobbeltsjekka. Vi skriver rett nummer, men den kommer ikke frem. Hjelp noen?

Simen

PS! Hvis dette skulle være en 200MHz fsb cpu, så vil jeg få en ræva barton? (10,5 multiplier istedenfor 13 multiplier). Bestilte 13. Håper virkelig det er den!

Endret av Exorchist
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At det er en 3000+ CPU vet jeg. Det jeg er veldig spent på er om det er 166 eller 200MHz FSB. Jeg har planlagt å legge meg på 166, så hvis den er 200, har jeg et problem. For Barton 3000+ @ 166 har 13,5 som multiplier, og Barton 3000+ @ 200 har 10,5 multiplier. Har litt mye å si..

Simen

Lenke til kommentar

Det som er hele greia er at i samme pakke fulgte det med PC2700 RAM som jeg også bestilte. Jeg tror multiplier er låst, er derfor jeg er litt scared. Skal lese på amd-forumet nå.

Simen

BTW: Pakninga er GRØNN. Trodde alle Barton var brune jeg. Merkelig prossessor dette. Jeg bare sitter og håper at multiplier ikke er låst (kanskje en mobil barton eller noe), for det hadde vært PERFEKT!

Endret av Exorchist
Lenke til kommentar

Hvilket hovedkort har du? hvis det ikke klarer 200MHz i det hele tatt skjønner jeg din bekymring. Men hvis det gjør det, kan du jo bare bytte minnet i PC3200 som kanskje koster 5,- mer. Prisforskjellen mellom PC3200/PC2700 er jo så og si lik 0, så jeg skjønner ikke hvorfor PC2700 skal være noe vits i. Bare å kjøpe PC3200 med en gang, så kan du bruke det videre uten å måtte bytte det ut.

Lenke til kommentar

Mitt "felt" er egentlig Intel/IBM, men litt vet jeg om AMD:

Bra stepping er IQYHA (ekstreme overklokkere liker vist denne), men AQYHA er ikke dårlig heller.

Tolking av ditt serienummer:

AXDA3000KV4E

AXD = AMD Athlon™ XP Processor Model 10

A = Desktop Processor

3000 = 2100 MHz

D = OPGA(Dette står for type forpakkning, denne mangler i ditt serienr.???)

K = 1.65 V ("Normal" Volt)

V = 85°C (Maks temp)

4 = 512 Kbytes (L2 Cache)

E = 400 (Advanced Front-Side Bus(FSB)) NB!!!!

Y935183F41094

Referansenummer

AQYHA0418DPMW

AQYHA = Stepping

04 = Produksjons år

18 = Produksjons uke

D = Husker ikke :-) tror det var noe med monteringa

P = Monterings sted - Fab30, Dresden, Germany

M = Lot av produksjonsdagen

W = Husker ikke :-)

Med andre ord: du har ikke akurat fått den prosessoren du hadde bestillt.

Du skulle hatt:

AMD CPU Athlon XP 3000 2.167GHz Socket A 333FSB 640kb Cache 13clk Barton

AXDA3000DKV4D

Lenke til kommentar
Du skulle hatt:

AMD CPU Athlon XP 3000 2.167GHz Socket A 333FSB 640kb Cache 13clk Barton

AXDA3000DKV4D

Ja, og det er AKKURAT det som står på alle papirer jeg har fått. De har rett og slett tatt feil prossessor.

Det blir et Asus A7V333 som kommer i posten, og det støtter ikke mer enn 333MHz FSB. Men, dama skal få mitt gamle utstyr, og mitt nåværende HK støtter ikke mer enn XP 2100+, og jeg har en 2200+ som skal brukes. Ser ut som om det kanskje blir nytt HK. Da får jeg sette meg ned og lese hvilket jeg skal ha, men ser ut som om Abit NFS 2.0 eller hva det heter er populært.

Simen

Lenke til kommentar
Ser ut som om det kanskje blir nytt HK

Enig, er ikke så utrolig mye som skiller disse to prosessorene, så beste løsning når du har havnet i denne situasjonen er nok å finne et bra HK.

Se på:

Asus A7N8X Deluxe :dribble:

Chaintech 7NJS ZENITH

Gigabyte GA-7N400Pro2 :thumbup:

Psdata fortjener igjen et stort :no: for tull med logistikken.

Lenke til kommentar

Jeg ville heller anbefalt deg å bytte til den med 333Mhz FSB slik at du kan klokke FSB maksimalt.

Skal du overklokke den med 400Mhz FSB så begynner du å gå utover det HK klare samt det PC3200 ram klarer av hastigheter mens på 333Mhz ligger du godt innenfor det HK og PC3200 Ram tåler.

Det er jo slik vi får 2500+ til å bli 3200+, bare ved å øke FSB fra 333-400Mhz.

Tror neppe du får den prosentøkningen med en 3000+ med uansett det gjør det lettere å nå grensen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...