Gå til innhold

9800Pro bedre enn X600XT ?

Theo343

Anbefalte innlegg

Sikkert dumt spørsmål. Men et nytt X600XT kort koster fra 1.600,- til 1.950,- og man får et 9800Pro kort til 1770,-/1850,-.

Jeg tviler vel på at X600XT yter oppimot 9800Pro og hvis det yter som 9600XT så er det jo rart noen kjøper det så lenge 9800Pro er på markedet.

Unntaket må være om man vil ha et PCIe entrylevel system kanskje?

Er det andre nye generasjonskort som ligger i 2000,- klassen som yter som 9800Pro?.

Hvilke andre fordeler er det med de nye kortene? bedre kjerne? bedre shader? mindre varme?

trenger noen oppsumerte fakta fra de som har den totale oversikten for å bestemme meg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, så det vil være mer fornuftig for meg å gå for et AGP basert system nå og heller se på noe annet når S939/tilsv.Intel og PCIe er mer modent kanskje?

Har du muligheten, så er det klart du burde slå til, samt pci-e så får du high d. sound lydkort som er intigret. så syk og herlig lyd skal du leite lenge etter. Har selv Abit 775 i925x..... det er nesten "orgasmisk".

Lenke til kommentar
Ok, så det vil være mer fornuftig for meg å gå for et AGP basert system nå og heller se på noe annet når S939/tilsv.Intel og PCIe er mer modent kanskje?

Har du muligheten, så er det klart du burde slå til, samt pci-e så får du high d. sound lydkort som er intigret. så syk og herlig lyd skal du leite lenge etter. Har selv Abit 775 i925x..... det er nesten "orgasmisk".

Hmm skjønner, og du kjører en Prescott da. Men er så dyrt for tilsvarende skjermkort på PCIe.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Er vel socket 775 hovedkort som har HD sound. :hmm:

Ok. Nå er vi litt off topic her men du mener at alle LGA755 kort har integrert HD sound da i chipset?

On Topic:

Et 6800 standard yter som et 9800Pro?

Jepp det har de, mitt har 7.1 surround sound. Det er utrolig fremtisrettet, har jo også den sykeste ddr2 rammen og jeg da. Men gå for lga 775, kjøper du samme chipsett som meg kan slenge in en em64 bits prosessor når den kommer nå fra intel's side. Men de utsetter den bare hele tiden da.

Endret av Perrrry
Lenke til kommentar
integrert lydkort argumentet faller på sin egen urimelighet ettersom du rett og slett kan legge på 750 kroner og få Audigy 2 ZS som spiller rompeldunk med alle integrerte lydkort i spill...mindre ressurser tar det også..

Tviler sterkt på det, den intigrert lyden er ikke dårligere , nærmest tvert om, jeg har selv hatt dette kortet du har nevnt. Og nå har jeg ett like godt lydkort itigrert , tar mindre plass også.

Lenke til kommentar

Vel, såvidt JEG vet, så er det High Definition Audio på alle 915P og 925X brikkesett. Har en Shuttle med 915G, og der er det "kun" 5.1 lyd, altså ikke Azalali-brikken, eller Intel High Definition Audio, men jeg må si jeg liker den klare lyden Azalia brikken gir! :)

Meget klar lyd!

Gå for et LGA775 oppsett, ganske så fremtidsrettet..

Endret av fredriku
Lenke til kommentar

Kan jeg spørre om et råd? ser at R9800Pro er blitt rimelig idet siste og lurer på om det fremdeles er et godt kjøp, åssen klarer det dagens spill feks? jeg sitter nå på en AMD 1800+, 512MB DDR PC2100 maskin med GF4Ti 4200.. vil jeg se stor ytelsesøkning tror dere? har også tenkt å kjøpe en 512MB brikke til.. og dere kan godt også komme med forslag til andre kort som yter like bra eller bedre i samme prisklasse..

Lenke til kommentar
Kan jeg spørre om et råd? ser at R9800Pro er blitt rimelig idet siste og lurer på om det fremdeles er et godt kjøp, åssen klarer det dagens spill feks? jeg sitter nå på en AMD 1800+, 512MB DDR PC2100 maskin med GF4Ti 4200.. vil jeg se stor ytelsesøkning tror dere? har også tenkt å kjøpe en 512MB brikke til.. og dere kan godt også komme med forslag til andre kort som yter like bra eller bedre i samme prisklasse..

Det vil du helt sikkert.

R9800PRO er jo ganske så mye raskere enn ditt GF4 Ti4200.

Lenke til kommentar
Er vel socket 775 hovedkort som har HD sound. :hmm:

Ok. Nå er vi litt off topic her men du mener at alle LGA775 kort har integrert HD sound da i chipset?

On Topic:

Et 6800 standard yter som et 9800Pro?

Et 6800 er raskere enn et R9800PRO kort vil jeg anta, selv om det er non-ultra/GT.

Så hvis jeg skulle ha kjøpt grafikkkort i dag, og måtte velge mellom R9800PRO og 6800, så hadde jeg valgt det siste ettersom prisen er såpass rimelig :)

Lenke til kommentar

Jeg vil nesten påstå at systemet ditt ikke klarer å få et 9800Pro til å yte maks.

Men for all del kjøp det, du skal vel oppgradere resten før eller senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...