BrukerSlettet Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Skal mekke pc: Har bestemt meg for disse delene: AMD 64 3000+ BOXED Corsair 2 x 512 36 raptor 160gb seagate PowerColor Raedon 9800 PRO ASUS nforce3 250gb Plextor DVD NEC 3500 dvd brenner og dette kabinettet Men hvilke, og hvor mange vifter trenger jeg? Takk! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Hvis du kjøper på komplett så ta med ett par av disse Papst viftene. Sett en inn forran, hjerne rett forran harddisken, slik at den kjøles ned. Den andre setter du bak i kabinettet, i plassen over CPU vifta, og denne blåser luften ut av kabinettet. Hvis har råd, kjøp gjerne 4, og putt 2 forran og 2 bak. Satt akkurat inn 2 slike hos en kompis, og på full guffe (han har vifte kontroll) så hørte jeg dem ikke i det hele tatt. Selv har jeg 3 stk Enermax vifter som koster 95,- hos komplett, og de bråker noe sinnsykt på fult Lenke til kommentar
elcabron Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Bare en liten kommentar... Du skal vel ha PSU også? Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 Bare en liten kommentar...Du skal vel ha PSU også? joda...! denne her... Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Bare en liten kommentar...Du skal vel ha PSU også? joda...! denne her... Ahh! Det der er samme PSU som jeg skal kjøpe meg nå Tør ikke statse på q-tec'n på "350W".... Den er bare 180W men 350W er peak effekt... Så jeg skal kjøpe den der EDIT: Pc'n min er ASUS K8N-E DELUXE, AMD64 3000+, TwinMOS 1024MB RAM, Seagate Barracuda 120GB IDE, En HD til på 20GB, En PAPST vifte (haddde 0 kabinett vifter fra før av). Bør jeg kjøpe enda en PAPST vifte sammen med PSU'n som jeg skal bestille i dag? Jeg har kjøpt en PAPST 19dB, skal jeg kjøpe en til? De blir stående rett under hverandre. Jeg har DETTE toweret og DENNE viften gittil, har jeg bruk for en til? Endret 12. september 2004 av -Teddy- Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 Hva er forskjellen mellom de viftene teddy linket til og de Andres linket til? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Lydnivået? De som bråker litt mer flytter sikkert litt mer luft.... Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 Holder det med 2 vifter? Eller bør jeg sterkt vurdere 3-4 vifter? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Det holder sikkert med 2 vifter, jeg har jo kjørt med 0 kabinettvifter i 3år jeg, og det har funka det, så 2 stk holder sikkert... Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Forskjellen på viftene er at det gir mer lyd når det flyttes mere luft. Forskjellen er en del kubikkmeter. Og siden prisen er den samme, ville jeg definitift valgt den på 26 dB, jeg garanterer at du ikke vil høre dem over CPU vifta, jeg hørte dem IKKE når de ble satt på fult, vurderer selv å kjøpe fire stykker, selv om det sikker holder med 2. Men datakjeden har kun er versjon av dem, og ikke de jeg vil ha, og jeg gidder ikke betale porto på godt over hundre kroner for å spare 2 kr. pr vifte. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Vifter 4 x 9 cm - ( 0 installert) 2 x 8 cm - ( 0 installert) tja hadde kjøpt 2x 9cm og 2x 80 mm vifter fra papst (lydløse) Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 har bestilt de anders linket til.... takk for hjelpen folkens! Lenke til kommentar
STrat2k Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Hmm.. Jeg bruker En som blåser inn (framfor hdd) og en som blåser ut bak.. det holder jo i massvis.. så slepper jeg all den fæle bråken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå