Gå til innhold

Ny Shuttle - SN95G5 litt dyr?

Anbefalte innlegg

Hei

Skal ettehvert kjøpe meg en Shuttle. Skal ha den mye i stuen, så design er ganske viktig.

Jeg synes designet på SN95G5 kabinettet ser veldig bra ut, men den har som kjent sokkel 939. Såvidt meg bekjent krever dette en AMD Athlon 64 3500+ cpu (eller høyere). Denne er jo litt dyr. (AMD Athlon 64 3200+ er jo nesten halve prisen i forhold til 3500+) Noen som vet om det planlagt noen prisnedgang på disse prosessorene i nærmeste fremtid? Jeg kan gjerne vente en måneds tid før jeg bestiller, men orker ikke vente til juletider liksom...

Eller finnes det alternativer til denne Shuttle'en med samme design? (Jeg har leitet litt, men ikke funnet noe)

(Vil helst ha en Shuttle, ettersom jeg synes mange av de andre SFF maskinene ser litt vel plastik ut.)

En annen ting når det gjelder Shuttle, og trådløst nettverk:

Er det slik at Shuttle sin egen løsning på dette områder ikke opptar noen PCI plass? Mens hvis man kjøper en hvilken som helst annen trådløs løsning, så må man ha en ledig PCI plass? Er Shuttles løsning like rask som ikke-proprietære trådløsninger løsninger?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg synes ikke selve SN95G5 er dyr, prosessoren koster jo litt. Jeg tror likevel det er verdt det. Jeg hadde aldri tenkt på å kjøpe noe annet enn SN95G5 om jeg skulle hatt maskin i dag.

Lenke til kommentar

Low end?

en a64 2800+ er kanskje rundt mid-end

En a64 3200+ vil jeg påstå er nærmere high-end.. Er ikke store forskjellen på 3200+ og 3500+ bortsett fra forskjellig sokkel.. Skal du riktignok ha top-end noe jeg tipper du ikke skal ha så ville jeg gått for FX-55 :p;)

Er jo egentlig ikke store prisforskjellen fra 939 til 754 men er ikke store ytelsesforskjellen heller ;) Valgets kvaler...

Men du kommer sikkert til å selge denne for å kjøpe ny om 1 år omtrent uansett da det har kommet pci-e og andre godsaker ;)

Endret av IwwY^^
Lenke til kommentar

Takk for svar...

Forskjellen mellom 3200+ og 3500+ er vel ikke allverden er det vel?

Men jeg synes likevel designet på Shuttle SN95G5 er såpass MYE bedre enn alle andre shuttle, at det kan være verdt prisforskjellen likevel.

Det eneste som nå plager meg litt, er det faktum at det er med AGP og ikke PCIe. I seg selv er jo ikke dette noe prob for øyeblikket. Men det vil jo melde seg et stort problem, kanskje om ett år eller to. Hvis jeg da ønsker å oppgradere til et litt bedre skjermkort.... Det vil ikke være mulig å få tak et eneste skjermkort med AGP grensesnittet (med nyere og bedre specs enn det jeg kjøper nå). Jo mer jeg tenker på det, jo mer fristet blir jeg egentlig til å vente til shuttle kommer med noen PCIe maskiner (eller finnes dette? Intel basert?)

Er ikke dere enig i at dette kan bli et problem? Det er jo ikke akkurat mulig å skifte hovedkort i hytt og pine på en Shuttle. Så er ikke dette egentlig et ganske stort problem?

thotta

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Vil tro at AGP holder følge med PCI-e en god stund til. Det er ikke lenge siden kameraten min spillet med vanlig PCI-skjermkort og akkurat det sier en del.

Tror også forskjellen på 3200+ og 3500+ er rimelig stor.

Lenke til kommentar
Vil tro at AGP holder følge med PCI-e en god stund til. Det er ikke lenge siden kameraten min spillet med vanlig PCI-skjermkort og akkurat det sier en del.

Tror også forskjellen på 3200+ og 3500+ er rimelig stor.

Enig. Jeg vil tro at det ikke er mye vits i å bytte til PCI-E enda. AGP holder i lange baner for meg. :)

Er spent på å se ytelsen på min 3500+ senere i dag.

Lenke til kommentar

Hei igjen...

Ok, så dere mener altså at det ikke er "lite fremtidsrettet" å kjøpe et IKKE-PCIe basert SFF system i dag?

For det er egentlig det som stopper meg fra å kjøpe denne nå.

Men tilbake til dette med å oppgradere skjermkort om et år eller to. Tror dere det da vil være mulig å få tak i et "over middels budskjett" skjermkort med AGP grensesnitt når denne tiden melder seg?

Jeg har egentlig ikke tendens til å kjøpe nye skjermkort så veldig ofte, så bør vel ikke bekymre meg alt for mye, heller :roll:

Moderator : kunne emnet på denne topic'en blitt endret til "SN95G5 fremtids rettet nok?"

t

Lenke til kommentar
Hei igjen...

Ok, så dere mener altså at det ikke er "lite fremtidsrettet" å kjøpe et IKKE-PCIe basert SFF system i dag?

For det er egentlig det som stopper meg fra å kjøpe denne nå.

Men tilbake til dette med å oppgradere skjermkort om et år eller to. Tror dere det da vil være mulig å få tak i et "over middels budskjett" skjermkort med AGP grensesnitt når denne tiden melder seg?

Jeg har egentlig ikke tendens til å kjøpe nye skjermkort så veldig ofte, så bør vel ikke bekymre meg alt for mye, heller :roll:

Moderator : kunne emnet på denne topic'en blitt endret til "SN95G5 fremtids rettet nok?"

t

Du kan skifte på emnet selv.

Jeg har faktisk fått en SN95G5 selv nå, og må si meg VELDIG godt fornøyd. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...