Gå til innhold

Ikke bilde med DVI

d0berman1

Anbefalte innlegg

Oppdaget nettopp noe merkelig med maskinen min.

Jeg har en LCD skjerm (se profil), og denne har inntak for to maskiner. En analog og en DVI. Jeg kjøpte nettopp en ren DVI kabel og koblet begge kablene til skjermen for å kunne se om det var noen faktiskt forskjell. (Det var det! ;) ).

På skjermen har jeg en knapp for å velge mellom signal 1 og 2. Dette gikk smerte fritt og jeg har fremdeles begge kablene i. Skjermkortet mitt har 2 DVI utganger og på den analoge inngangen på skjermen bruker jeg en D-sub overgang.

I går oppdaget jeg at jeg ikke fikk bilde i mediaplayer eller windvd. Lyden var der men ingen bilde. Nettopp nå oppdaget jeg at hvis jeg skifter til signal 1 (analog) så kommer bilde i mediaplayer og windvd, men ikke på signal 2 (digital)?? Ellers fungerer alt som det skal på begge signalene.

Noen som har en teori på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er nok fordi du kloner bildet på 2 skjermer, mens video kun vises på primary skjermen. (eller noe i den duren) Var borti dette problemet med en prosjektor og en tv-skjerm en gang.

Husker dog ikek helt hvordan jeg fikset det, husker ikke en gang om jeg måtte inn i "avansert". Men måtte jeg det er det uansett forskjellig fra kort til kort, så...

Men du sier du har 2 DVI-utganger og bruker dvi->dsub på den ene, og der får du bilde. Røsk ut den dvi->dsub, flytt den andre dvi-pluggen til der dvi->dsub saken stod og se om det funker :roll:

Du trenger da vel uansett ikke ha dsub'en stående i? :hmm:

Lenke til kommentar

Sant nok at jeg ikke trenger begge. Ville bare prøve begge for å kunne skifte mellom signalene for å se om det var noen forskjell. Skal prøve å ta ut den analoge, men den digitale bruker samme inngangen som før. Det er den eneste inngangen jeg har for DVI.

Hvor velger jeg det? Går det automatisk hvis jeg kun bruker DVI kabelen og kutter ut den analoge?

Endret av d0berman1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...