Gå til innhold

Bruke norsk XP lisens på XP engelsk

Tydeus

Anbefalte innlegg

Heisann akkurat kommet hjem fra elkjøp og har gjort et idiotisk inpulskjøp...nemlig win XP norsk. Sjekka nemlig ikke om det var norsk eller engelsk version...nok om det.

Og elkjøp vil ikke ta xp i retur siden de sier at jeg kan ha registrert lisensen i mitt navn.

Det jeg da lurer på er om win xp norsk lisensen kan benyttes på win xp engelsk....siden jeg har lisensen. Og win xp eng er ikke akkurat vannskelig å få tak i "kremt"

Eller er detta ikke lov og lisensen gjelder kun for den xp versionen jeg har kjøpt

Alle svar mottas med takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann akkurat kommet hjem fra elkjøp og har gjort et idiotisk inpulskjøp...nemlig win XP norsk. Sjekka nemlig ikke om det var norsk eller engelsk version...nok om det.

Og elkjøp vil ikke ta xp i retur siden de sier at jeg kan ha registrert lisensen i mitt navn.

Det jeg da lurer på er om win xp norsk lisensen kan benyttes på win xp engelsk....siden jeg har lisensen. Og win xp eng er ikke akkurat vannskelig å få tak i "kremt"

Eller er detta ikke lov og lisensen gjelder kun for den xp versionen jeg har kjøpt

Alle svar mottas med takk

Men HVORFOR vil du absolutt ha engelsk? Lisensen funker sikkert fint på engelsk ja,men jeg skjøner ikke hvorfor du absolutt skal ha den.

Lenke til kommentar
Fordi han etter flere års bruk er vant med Windows på engelsk. Jeg klarer ikke Windows på norsk lenger, norske dataord er det verste som fins.

Jaja, skjønner ikke problemet, ting er jo på samme stedet uansett. Har brukt norsk/engelsk om hverandre alltid. Jeg bruker norsk XP på bærbar, engelsk på stasjonær, engelsk på 2003 server hjemme,norsk XP og engelsk 2003 server på skole.

Har ingen problemer med det....

Endret av erikindre
Lenke til kommentar

må si meg enig med Tydeus og Atrax her. Engelsk Windows, ja alle OS forsåvdit ruler verden. selv bytta jeg ut Norske Osene mine før påska til Engelsk. det passer meg ypperlig. nå kjører jeg ENG XP PRO og ENG Win2k PRO på den stasjonære og ENG XP PRO på laptoppen min. jeg liker det best sånn. på skolen kjører vi da bare Norsk OS, men dette gjør meg ikke så alt for mye. bare jeg selv har Engelsk OS. Norsk XP på mine pc`er kommer ikke inn noe mere.

Lenke til kommentar
Men HVORFOR vil du absolutt ha engelsk?

Det spørsmålet får du svar på den gang PC'en din ikke vil starte og gir deg feilmeldingen "Ulovlig operasjon utført i område x03 av hurtigmellomlageret". Da kommer du ikke langt med et søk på google nei... :no:

Hadde du hatt engelsk versjon hadde du sannsynligvis funnet hundrevis av andre som har fått samme (engelske) feilmeldingen, og problemet blir derfor ikke vanskelig å finne løsning på.

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...