Gå til innhold

bruke USB PCratt på xbox?(Logitech FormulaForceGP)


e321

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke prøvd det, men jeg vet at det fungerer heller dårlig. Finnes for eksempel ikke Force Feedback-støtte i Xbox, så et ratt med dette ville nok i beste fall blitt uten sentrering og helt slapt. Når det er sagt er det neppe bare bare å få rattet til å bli detektert i det hele tatt. Det er synd MS har gitt blanke i gode ratt. :/

http://forum.rscnet.org/archive/index.php/t-122892.html

Lenke til kommentar
Finnes for eksempel ikke Force Feedback-støtte i Xbox

Merkelig at de fleste Xbox-rattene faktisk har force feedback da... :roll:

bare "vibrasjon"...

Nei vel, men hva hvis koblet gjennom den orginale kontrollen slik at den sendte "gult signal"?

Liksom serie koblet signalet :p

 

Eller bare brukte den gule fra den orginale d.vs at du altid måtte ha en kontroll i men det var bare kontakt med den gule ledningen, de andre gikk til usb kontakten å videre til d.eks rattet... Bare en tanke

Lenke til kommentar
Finnes for eksempel ikke Force Feedback-støtte i Xbox

Merkelig at de fleste Xbox-rattene faktisk har force feedback da... :roll:

Nei, de har ikke det. De har "rumble". Det er ikke det samme som Force Feedback. FF er langt mer avansert. FF gir deg feedback i forhold til hva du gjør, og hvordan underlaget er. Du kan for eksempel føle at hjulene slipper. Rumble er ikke annet enn det du har i en vanlig gamepad. Det er enkelt og greit risting. Risting eller ikke risting, det er ikke mye til feedback. :)

Lenke til kommentar
Nei, de har ikke det. De har "rumble". Det er ikke det samme som Force Feedback.

Ah - my bad :blush:

 

Har hatt force feedback-ratt til PC'en i mange år så jeg vet godt hva det er (er på mitt 3. nå) og tok det nærmest som en selvfølge at rattene med motor til Xbox faktisk tilbød mer tilbakemelding enn bare vibrasjon og sånn som man alikevel har i håndkontrolleren.

 

Det er jo rimelig skuffende med de fete bilspillene som er på Xbox nå - merkelig at de ikke har implementert dette, det er jo bare ulike signaler (a la rumble) som går tilbake til rattet. Burde ikke være noe hokuspokus.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...