eCnal Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Hei! Hva må jeg gjøre for å overklokke mitt 9600 Atlantis 256mb skjermkort? Har prøvd med et ATI Tool, husker ikke hvilken version det er. Har ikke peiling på overklokking i det hele tatt, så litt hjelp hadde vært fint. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Først laster du ned et enkelt gratisprogram til overklokking av skjermkort, f. eks Powerstrip eller Rivatuner. Deretter går du inn på programmet og finner ut hvor du kan skru opp Mhz på både GPU og minne. Klokk 10mhz av gangen til å begynne med, deretter klokker du 5mhz av gangen til skjermkortet ikke klarer mer. Da skrur du bare litt tilbake. Verre er det ikke. Lenke til kommentar
eCnal Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 erm, det gikk liksom ikke, heh.... hvordan skal man skru opp? bevege pila 10hakk oppover fra f.eks 300 - 310 ? og så på den andre pila fra f.eks 189 - 199 ? 10 hakk på begge to? Når man har gjort det, hva gjør man videre? heh, trenger litt info Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) når du har gjort det så skrur du på 3dmark og shekker om du får grafillfeil, hvis du ikke gjør det så klokker du videre, sjekk med noen minutter 3dmark mellom hver gang, når du får artifactfeil så klokker du ned 5 mhz og da er kortet klokket til sin grense.... akuratt passe Endret 12. september 2004 av Henrik2k Lenke til kommentar
k-zen Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 bruk ati tool så trykker du på "find max mem" og "find max core" så blir det skrudd opp til maks fungerende mhz Lenke til kommentar
eCnal Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 men på ati tool kommer det jo en feilmelding hvor det står at på 9600 versionen må et annet program brukes.... Hvis jeg jeg tar "find max core/mem" hvor lang tid tar det ca? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå