JimE Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Heisann Jeg har et problem med hovedkortet og prosessoren min. Når jeg starter opp får jeg meldingen "CPU is unworkable or has been changed - please check CPU SOFT menu" Jeg har prøvd og endre ClearCMOS bumperen, og fått testet CPU'en for feil. Den fungerte helt fint på et annent HK, men vil ikke fungere på mitt. CPU: Intel P4 Prescott PC533 2.4 Ghz HK: Abit IS7 Bruktet hovedkortet for en stund siden, men da med en Northwood. Kan det være at HK'et ikke støtter Prescott? Noen som har opplevd det samme og/eller vet hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Tror du må flashe biosen for Prescott CPUèr.... http://www.abit-usa.com/products/mb/bios_r...ries=1&model=79 Endret 11. september 2004 av jarmo Lenke til kommentar
z00l Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Har du gått inn i bios---> softmenu III ----> stillt inn CPU med riktig multiply og FSB ? Hvis ikke kan denne feilen oppstå. (Bare pass på at volt settings står på auto) -z00l- Lenke til kommentar
JimE Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 Skal jeg ta Nr 19 hvor det står at den skal løse problemet mitt, eller skal jeg ta nr 20? Antar at denne også gjør at mitt HK støtter Prosessoren. På forhånd takk Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Man velger siste versjon av BIOS, den har de andre oppdateringer med seg Endret 11. september 2004 av jarmo Lenke til kommentar
JimE Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 Oki, tusen takk! Får prøve det jeg nå da Legger igjen en mld om jeg fikk det til etterpå jeg da.. Hehe Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Oki, tusen takk! Får prøve det jeg nå da Legger igjen en mld om jeg fikk det til etterpå jeg da.. Hehe Lykke til..... Lenke til kommentar
JimE Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 Har fått flasha/oppdatert BIOS, men har nå et nytt problem: Drivere til Abit IS7 Btw: Tusen takk jarmo, evig takknemlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå