-sLiCer- Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 JEg vil tro at om jeg kjøper en sata disk på 10000 rpm, vil OS gå "fortere" altså, lavere søketid osv...har jeg rett i det? takk for hjelpen! Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Du har nok rett i det. Ganske logisk, vel ;-) Spørsmålet er om du har bruk for det... Lenke til kommentar
z00l Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Jeg personlig synes det er en veldig merkbar forskjell på å ha OS'et på en Raptor disk i forhold til hvilken som helst 7200-rpm disk ja. -z00l- Lenke til kommentar
opticus Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 må si meg enig i det, jeg også merker forskjell på det. har en raptor som os disk Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Selv om disken går fortere rundt bruker armen like lang tid på å finne riktig track, men du vil få litt lavere rotasjonsforsinkelse, samt høyere overføringshastighet fordi mer data passerer diskhoder per tidsenhet. En teknikk som heter track skewing forhindrer at du får rotasjonsforsinkelser ved kontinuerlig lesning fra filer som spenner flere tracks. Noen def: Søketid: Den tiden diskarmen bruker på å finne riktig spor. Rotasjonsforsinkelse: Den tiden det tar før aktuelle data kommer inn under diskhodet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå