abzorbing_tundra Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 skal sette oppe en FTP server. kjenner en som har gjort det samme, men jeg har et annet modem. tipper at det er orsaken siden jeg ikke trenger og koble meg til med brukernavn og passord men det må han. han får opp at han har to IP'er men jeg får bare opp en IP. den eneste IP'en jeg får opp tipper jeg at er en LAN IP eller noe sånn siden den bare funker for folk som laner med meg. Modemet mitt har en IP da (det har ikke hannes), men den funker det ikke og koble til. finnes det en løsning på problemet eller?? Jeg bruker BulletProof ftp server. Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Hvilket modem har du? Hva er IP-adressene du snakker om (så kan vi fortelle deg hvilke som er lokale og hvilke som ikke er lokale). Du må antagelig NATe TCP port 20 og 21 til riktig LAN-IP i routeren din. Lenke til kommentar
veloek Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Forskjellen på modemene deres er nok at du har en router innebygd. Det forklarer hvorfor det har en IP. Skriv "http://ipadressentilmodem" i IE. Da får du nok opp konfigurering av router der du kan sette opp så din pc er virtual server elns. Litt forskjellig fra router til router det der da men. Når du først kommer inn finner du sikkert ut av det! hf Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 www.minip.dk prøv ftp:\\brukernavn:passord@ip'n fra den siden har du fjernet haken for brukernavn og passord, trenger du bare å skrive ftp:\\ip'n fra den sida. dette gjelder bare fra internet, på LAN kan man bruke den interne IP'n, eller LAN IP'sn som du kalte det. håper ikke jeg misforsto nå... Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 jaja, / ikke \ da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå