Chainsaw Charlie Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Har abonnement fra telenor. Modemet/router er Thomson 510i. Kjører XP på begge maskinene. Har ikke så peil på dette. Har deaktivert brannmuren i xp på begge maskinene Har 2 pcer der den ene pcen har 2 nettverkskort.Deler internettkoblingen mellom disse.Men pc nr 2 som er tilkoblet til pc nr 1(som har 2 nettverkskort) har problemer med MIRC og f.eks porter til EMULE,BIT TORRENT osv.Spill og surfing fungerer fint, men jeg vil også la denne pcen ha åpne porter til nedlasting. Har åpnet portene til 510i, og pc nr 1 som er direkte tilkoblet til modemet fungerer helt fint.Men skjønner ikke hvordan jeg skal få portene til å funke med pc nr 2.Fungerer ikke det når man er tilkoblet et ekstra nettverkskort? Hvis jeg kjøper en switch, vil jeg da kunne ha åpne porter på begge pcene? Er det noen som eventuellt kan anbefale meg en billig switch, hvis det er helt umulig å få åpnet porter med pc nr 2. Endret 11. september 2004 av Chainsaw Charlie Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Les litt her!, kanskje det kan hjelpe! Lenke til kommentar
Chainsaw Charlie Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 Har ikke problemer med åpning av portene på hovedmaskinen som er tilkoblet modemet.Det er pc nr 2 som er tilkoblet det ekstra nettverkskortet på hovedmaskinen det er problemer med. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Hvis jeg kjøper en switch, vil jeg da kunne ha åpne porter på begge pcene? Ja, men du kan ikke videresende porten til mer enn en PC, uansett er den løsningen du har i tankene svært dårlig. Alle switcher til 200,- er mer enn gode nok til ditt bruk. Lenke til kommentar
Chainsaw Charlie Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 Ok, da satser jeg på en switch.Takker for hjelpen. Lenke til kommentar
Chainsaw Charlie Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 Hvis jeg kjøper en switch, vil jeg da kunne ha åpne porter på begge pcene? Ja, men du kan ikke videresende porten til mer enn en PC, uansett er den løsningen du har i tankene svært dårlig. Alle switcher til 200,- er mer enn gode nok til ditt bruk. Mener du tillkoblingen som jeg har nå? Mener du tillkoblingen som jeg har nå? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Mener du tillkoblingen som jeg har nå? Så lenge du har routeren i modemet vil det fungere bra og bruke en switch og dele den ene utgangen på flere maskiner, det var litt uklart denne replyen du ga her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå