DoubleT Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Fikk svar på mail nettopp. Får beskjed om at de ikke kan forskuttere varer som sendes til service! Det stemmer at vi ikke har anledning til å sende ut nye varer på forskudd, vi må først motta den varen du sender inn. Dersom den varen du sender inn ikke kan utbedres umiddelbart vil det derimot kunne være aktuelt å omlevere produktet og sende deg en annen ny vare. Dette er en vurdering teknisk avdeling gjør den dagen produktet du sender inn ankommer oss. Edit: Ønsker også å presisere at absolutt alle Elitegroup maskiner kjøres opp hos oss går gjennom flere tester i produksjonen slik at det er en umulighet at vi pakker ned og sender en maskin som i utganspunktet er defekt. Derimot er det en ørliten sjanse for at en feil oppstår akkurat i det du skal skru på maskinen igjen. Enda mer sannsynlig er det at den har fått seg en litt vel kraftig smell i posten slik at noe har tatt skade av det eller løsnet litt. Dette er selvsagt svært beklagelig, men er umulig å gardere seg 100% mot og det skjer veldig sjeldent. Endret 13. september 2004 av DoubleT Lenke til kommentar
Nilsoni Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Takk for svaret... Synes bare det er merkelig at dere ikke kan sende meg en ny, for så å reparere eksemplaret dere får tilbake fra meg, og selge den videre i reparert tilstand.... Man kan jo være litt fleksibel! Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Takk for svaret... Synes bare det er merkelig at dere ikke kan sende meg en ny, for så å reparere eksemplaret dere får tilbake fra meg, og selge den videre i reparert tilstand.... Man kan jo være litt fleksibel! Dette er standard praksis og en måte for butikken å sikre seg mot evt. svindel. Lenke til kommentar
wiggles Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Dette er klart en garantisak. Multicom har vel lov til å kreve den ødelagte maskinen inn før de evt sender en ny en. Så det er ikke mye du kan gjøre... Med mindre du har økonomisk tap pga at den var ødelagt... mvh Lenke til kommentar
Nilsoni Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Skjønner at de ønsker den inn, har sendt den i dag, og mailet sporingsnummer. Får bare vente å se hva de finner ut da.. Er vel rimelig vanskelig å dokumentere økonomisk tap på den måten. Dette er ikke i utgangspunktet kritikk mot Multicom, ville bare sjekke hvilke rettigheter man har i slike saker. Det som evt. er kritikkverdig i dette tilfellet må jo være at de ikke har sjekket maskinen før de sendte den... Lenke til kommentar
Cera Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Prosedyren til Multicom er i dette tilfellet rimelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå