N* Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) jeg er helt nybegynner i php. men i hværtfall står dette i "blabla.php": <?php include "$_GET['test'].php"> ?> og dette i "test.php": <div id="wee"> Hvis dette funker blir jeg glad! </div> når jeg tester siden i preview skal det ikke stå: "Hvis dette funker blir jeg glad!" da? ..det gjør vertfall ikke det. hvordan får man det til å funke? Endret 11. september 2004 av N* Lenke til kommentar
???????? Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 I så fall må det f.eks. stå ?test=test i adresselinjen (eller i alle fall i headere som GET). Bytt ut scriptet til dette: <?php include $_GET['test']."php"; ?> Hvis du da går inn på siden blabla.php?test=test så skal den include siden test.php Lenke til kommentar
N* Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 det funker ikke Lenke til kommentar
LoS Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Hehe, glemte en punktum der <?php include $_GET['test'].".php"; ?> sånn Lenke til kommentar
N* Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 der gikk det! men den funker bare med "test=test" i adressen. er det ikke mulig å få den til å funke uten "test=test"? det blir litt teit hvis blabla.php skal være index.php Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Om du bare skal inkludere den så må du ikke bruke $_GET arrayet. $_GET arrayet henter ut info fra url'en. Derfor du har ?test=test. Da setter man $_GET['test'] = test og man inkluderer test.php fordi du har include $_GET['test'].".php"; Om du skjønte det.. Så om du bare skal inkludere en fil i siden som skal være der fast, bruker du bare: <?php include './path/to/teh/file.php'; ?> Lenke til kommentar
N* Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 det virker! tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå