Gå til innhold

6800 en bråkebøtte?

eXZire

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv et Gainward 6800GT. Kortet har en funksjon som øker og senker hastigheten på viftene etter temperatur. Det følgte også med et program (EXPERTool) der man kan overstyre denne funksjonen. I windows har kortet et veldig lavt lydnivå, men dette stiger når man spiller, og tempen på kortet samtidig stiger.

Lenke til kommentar
Har tenkt til å kjøpe meg MSI Geforce 6800 GT 256mb fra Komplett:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300895&view=detailed

Men jeg har hørt at 6800-kortene bråker noe innmarri (vil ha en litt stillere pc enn den jetmotoren jeg har nå, så alt skal være så stille som mulig ;) ) .. hvor mye bråker 6800 kortene, for alle folk der ute? ;)

Hvis det er den vifta på bildet, som er på Non ultra kortene fra MSI, så er den knapt nok hørbar ;)

Har Non ultra selv, og er meget fornøyd! :)

Lenke til kommentar
Har tenkt til å kjøpe meg MSI Geforce 6800 GT 256mb fra Komplett:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300895&view=detailed

Men jeg har hørt at 6800-kortene bråker noe innmarri (vil ha en litt stillere pc enn den jetmotoren jeg har nå, så alt skal være så stille som mulig ;) ) .. hvor mye bråker 6800 kortene, for alle folk der ute? ;)

Er støy ett problem for deg så kjøper nå du bare en slik og fester den på... ;)

Edit:

fra 2900-4000 rpm og da med 30-39 dB
Støyer korte så ''mye'' Hmm... Da har jeg funnet årsaken til at pc'n alikevell ikke er så stille som jeg planla... Da blir det en nVidia Silencer på meg også (noen som vet hvilket støynivå den ligger på? Kabinettviftene og cpu-kjøler ligger nå på 20-25db og måle er at støynivået ikke skal vere høyere enn det... ;) (Kresen ja.. :p Endret av Prebo
Lenke til kommentar

jeg har akkurat det kortet du tenker på å kjøpe. der er en manuell kontroll på kortet, og i tillegg har du den automatiske justeringen i windows. dette gjør at lyden fra kortet er mer enn overkommelig. når man spiller, har man lyd fra spillet, så man hører jo ikke kortet da.

Lenke til kommentar
jeg har akkurat det kortet du tenker på å kjøpe. der er en manuell kontroll på kortet, og i tillegg har du den automatiske justeringen i windows. dette gjør at lyden fra kortet er mer enn overkommelig. når man spiller, har man lyd fra spillet, så man hører jo ikke kortet da.

Ah, danke, bra ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...